Publication:
Ortaokul Öğrencilerinin Yakın Çevreye Yönelik Farkındalıklarının Sınıf Düzeyleri Açısından Karşılaştırılması

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Advisor

Language

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Kastamonu ilinde yaşayan ortaokul öğrencilerinin yakın çevrelerine yönelik farkındalıklarını ortaya koymak ve bu farkındalık durumlarını sınıf düzeylerine göre karşılaştırmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu il ve ilçelerinde yaşayan toplam 720 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veriler “Yakın Çevre Farkındalık Testi” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler analiz edildiğinde canlılara yönelik farkındalığın tüm sınıf düzeylerinde orta seviyede olduğu sonucuna ulaşılmıştır. 8. sınıfların canlılara yönelik farkındalık düzeyi tüm sınıflara göre anlamlı olarak yüksek bulunurken, 5. sınıflar tüm sınıf kademelerinden anlamlı olarak düşük bulunmuştur. Yaşam alanlarına yönelik farkındalık düzeyleri tüm sınıf seviyelerinde düşük olarak tespit edilmiştir. 8. sınıfların yaşam alanlarına yönelik farkındalık düzeyi 5.sınıflardan anlamlı şekilde yüksekken, diğer sınıflar ile anlamlı bir farklılık bulunamamıştır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Yerli̇kaya, Z., Ünal, A., Hüseyi̇nbaş, Ö. (2022). Ortaokul Öğrencilerinin Yakın Çevreye Yönelik Farkındalıklarının Sınıf Düzeyleri Açısından Karşılaştırılması. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 17(33), 188-216

Collections

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads

View PlumX Details


Sustainable Development Goals