Publication:
T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

dc.contributor.authorSibel OĞUZ HAÇAT, Saadet Sümeyye AHMETOĞLU
dc.date.accessioned2023-05-09T18:44:42Z
dc.date.available2023-05-09T18:44:42Z
dc.date.issued2018-08-01
dc.description.abstractBilimsel ve teknolojik gelişmelerin sürekliliğinin sağlanması eğitim alanında dainsanların kendilerini ve yetkinliklerini geliştirmesini gerekli kılmaktadır. Eğitimalanında tabletler, televizyonlar ve akıllı tahtalarla teknoloji sınıflara girmiştir. Bubağlamda sınıflarda teknoloji kullanımının önemi yadsınamayacak bir gerçeklik olarakkarşımıza çıkmaktadır. Ancak eğitimde kalitenin artırılmasında kullanılan materyallertek başına yeterli olmamaktadır. Bununla beraber öğrencilerin görüşlerinin deincelenmesinin önemi artmaktadır. Bu araştırmanın amacı; 8. sınıf öğrencilerinin T.C.İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde akıllı tahta kullanımına yönelik görüşleriniincelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu; Kastamonu ili Seydiler ilçesinde 2015-2016 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören 71 ortaokul 8. sınıf öğrencilerioluşturmaktadır. Çalışmada, genel tarama modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracıolarak kişisel bilgilerin, öğrenci görüşlerinin ve açık uçlu soruların yer aldığı “ÖğrenciAnket Formu’’ kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde nitelverilerle, nicel veriler desteklenmiştir. Anketten elde edilen verilerin analizindeSPSS17.0 paket programı kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde t-testi ve ANOVAkullanılmıştır. Nitel veriler için ise betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Elde edilenbulgulara göre 8. sınıf öğrencilerinin T.C. İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinde akıllıtahta kullanımına yönelik görüşleri açıklanmıştır. Öğrenci görüşleri incelendiğindeakıllı tahta kullanılan derslerin verimli ve yararlı geçtiği ancak teknik kaynaklısorunların ortaya çıktığı araştırma sonuçları arasında yer almaktadır. Araştırmasonucunda elde edilen verilerden yola çıkarak araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
dc.identifier.citationOğuz Haçat, S., Ahmetoğlu, S. (2018). T.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Tarih Okulu Dergisi, 11(37), 109-140
dc.identifier.doi10.14225/Joh1409
dc.identifier.endpage140
dc.identifier.startpage109
dc.identifier.trdizin324242
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324242/tc-inkilap-tarihi-ve-ataturkculuk-dersinde-akilli-tahta-kullanimina-yonelik-ogrenci-goruslerinin-incelenmesi
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleT.C. İNKILÂP TARİHİ VE ATATÜRKÇÜLÜK DERSİNDE AKILLI TAHTA KULLANIMINA YÖNELİK ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
dc.typeRESEARCH
dspace.entity.typePublication
relation.isTrdizinOfPublication80aceffc-3b01-4338-bafa-563892d402e1
relation.isTrdizinOfPublication.latestForDiscovery80aceffc-3b01-4338-bafa-563892d402e1

Files

Collections