Research Project:
Öğretmenler Ve Öğretmen Adayları İçin Bir Webquest Arama Motorunun Oluşturulması

dc.contributorArş. Gör. Ahmet ÜNAL, Yrd. Doç. Dr. Halil İbrahim AKYÜZ, Doç. Dr. Abdulkadir TUNA, Yrd. Doç. Dr. İbrahim KEPCEOĞLU,Öğretmen İrfan DAĞDELEN, Prof. Dr. Ahmet KAÇAR, Doç. Dr. Lütfi İNCİKABI, Arş. Gör. Ayça AKIN, Yrd. Doç. Dr. Abdulkadir KARACI,Lisans Öğr. Sedef ÜNAL
dc.contributor.authorTULUK, Güler
dc.date.accessioned2024-01-28T21:45:10Z
dc.date.available2024-01-28T21:45:10Z
dc.description.abstractWebQuest tekniği Bernie Dodge tarafından 1995 yılında Tom March'dan erken girdi ile oluşturuldu ve "öğrenicilerin etkileşimde bulunduğu bilgilerin bir kısmı veya tamamının Internet'teki kaynaklardan geldiği, isteğe bağlı olarak eklenen soruşturmaya yönelik bir faaliyet" olarak tanımlanabilir Video konferans "(Dodge, 1995, s.10). Bir Web Sorgusu genellikle altı adımdan oluşur: (a) giriş, (b) görev, (c) bilgi kaynakları, (d) sürecin bir tanımı, (e) bilginin nasıl düzenleneceğine ilişkin rehberlik ve (f) sonuç. Web Sorguları, kısa süreli (örneğin, bir ila üç sınıf dönemi) veya uzun vadeli (ör., 1 hafta ila bir ay arası) etkinlik olabilir ve genellikle grup etkinlikleri içerir. Web Soruları tek bir disiplinde tasarlanabilir veya disiplinler arası olabilir (Dodge, 1997). Bu araştırmada, etkili WebQuest tasarımının insanların öğrenme biçimini ve insanların Web ile nasıl etkileşime girdiğini inceleyerek rehberlik etmesi gerektiğini iddia ediyoruz. Bu nedenle, araştırmaya dayalı olarak Web Sorguları geliştirmeye yönelik teknikler sunacağız. Daha etkili Web Sorguları yaratmayı umuyoruz. Ayrıca teorinin ve yeni Web trendlerinin uygulamaya dönük olası uygulamalarını inceleyerek WebQuest tasarımında literatür boşluğunu doldurmaya çalışacağız. Daha spesifik olarak, bu araştırma cognitive load teorisinin ve etkileşim, erişilebilirlik ve WebQuests'in kullanışlılığı ve görsel görünümü konularına odaklanmaktadır. Bu araştırma sayesinde araştırmacılar, WebQuest tasarımını araştırma temelinde geliştirmeye yönelik teknikler sunar. Araştırmacılar, öğrenme sürecini engellemeden eğitim verecek olan WebQuest'leri etkili bir şekilde tasarlamak için çeşitli faktörlerin dikkate alınması gerektiğini savunuyorlar.
dc.identifierKÜ-BAP01/2017-43
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/18477
dc.titleÖğretmenler Ve Öğretmen Adayları İçin Bir Webquest Arama Motorunun Oluşturulması
dspace.entity.typeProject
project.investigatorDoç. Dr. Güler TULUK
project.typeKapsamlı
relation.isPersonOfProject63e8a696-bb69-4442-b2e5-5ac423835d01
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery63e8a696-bb69-4442-b2e5-5ac423835d01

Files