Browsing by Author "S. Tunay KAMER"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
TRDizin AFACAN ÇOCUK GÖZÜ DERGİSİ VE ÇOCUĞUN VATANDAŞ OLARAK EĞİTİMİ(2016-03-01) Ramazan ALABAŞ; S. Tunay KAMERHer toplumda dönemsel olarak farklı önem düzeyine sahip olsa da toplumsal hayatta istenilen özelliklere sahip olmaları arzulanan faydalı vatandaşların küçük yaşlardan itibaren bilgi, beceri ve değerler ile yetiştirilmesine çaba harcanmıştır. Bu çaba, ailede ve okulda yetişkinlerin doğrudan eğitme-öğretme faaliyetleri yanında farklı türden basılı, işitsel, görsel kaynaklar aracılığı ile bireyleri çepeçevre kuşatmaktadır. Bu basılı kaynaklardan birisi de farklı boyutları ile bireyin gelişimini amaçlayan ve güncellik ile bağlantılar kuran çocuk dergileridir. Bu araştırmada ülkemizde 21 Haziran 1945 yılında yayın hayatına başlamış olan "Afacan Çocuk Gözü" adlı çocuk dergisinin tanıtımı yapılmış ve çocuk eğitimine ilişkin görüşleri incelenmiştir. Tarihsel araştırma niteliğindeki bu araştırma tarama modelinin genel tarama çeşidinde yürütülmüştür. Derginin Ankara Milli Kütüphane'de bulunan bütün koleksiyonu ve özel sayıları nitel yaklaşımla incelenmiştir. Verilerin analizinde ise doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen sonuçlara göre "Afacan Çocuk Gözü" dergisinde erdemli davranış oluşturma ve iyi vatandaş yetiştirme konularına ağırlık verilmiştir. Yazılar görsellerle okuyucuya sunulmuş, kendilerinden beklenilen davranışların neler olduğunun bildirilmesi, Türklük bilinci ve içinde yaşanılan ülkeyi sevip koruma noktasında yoğunlaşan vatandaş yetiştirme düşüncesi ile hareket edilmiştirTRDizin DEĞERLERE VE DEĞERLER EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİ(2021-02-01) S. Tunay KAMER; Murat ŞAHİNBu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının değerlere ve değerlereğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemineuygun olarak durum çalışması yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmada incelenen durum öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimine ilişkin görüşleridir. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimumçeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Bu kapsamda bir devlet üniversitesindeöğrenim gören 25 öğretmen adayı ile bu araştırma yapılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak öğretmen adaylarıylayapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırmanın verileri betimsel analizyaklaşımı ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının sahipoldukları değerler bağlamında öğrencilere yaklaştıkları belirlenmiştir. Öğretmenadaylarının sahip olduğu değerlerin farklı yaşantıların etkisinde olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimi sürecine ilişkinolarak eğitim fakültelerinde değerler eğitiminin ders olarak verilmesi ve görevyaptıkları illerin kültürel değerleri hakkında hizmet içi eğitimler ve seminerlerverilmesi gerektiği konusunda öneriler getirmişlerdir.TRDizin Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Eğitimi ve Uyumu: Sorunlar ve Çözüm Önerileri(2021-05-01) S. Tunay KAMER; Hasan SARIAHMETOĞLUBu çalışmanın amacı; Kastamonu ilinde ortaokullarda öğrenim gören yabancıuyruklu öğrencilerin eğitim sistemine uyumunda öğretmenlerin ve okulyöneticilerinin karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu konuyla ilgili yapılacakplanlamalara katkı sunmaktır. Bu çalışma, nitel bir araştırmadır. Durum çalışmasıdesenine göre yürütülen bu araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeformları ile toplanmıştır. Veriler, 2018 yılında Kastamonu ilinde 4 ortaokulda görevyapan 8 öğretmen ve 8 okul yöneticisiyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Seskaydına alınan görüşmelerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimselanaliz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; yabancı uyruklu öğrencilerinTürkçe bilmemeleri öğretmen ve yöneticilerin karşılaştığı en önemli sorun olarakortaya çıkmıştır. Bu sebeple öğrencilerin akademik anlamda başarısız oldukları veilk zamanlarda arkadaşları tarafından dışlandıkları okul yöneticileri ve öğretmenlertarafından ifade edilmiştir. Okullarda yabancı uyruklu öğrenci sayısının artmasıylaberaber çeteleşme ve şiddet olaylarının da arttığı belirtilmiştir. Bu öğrencilerdedevamsızlık ve okul terkinin yüksek olduğu ve yabancı uyruklu öğrenci ailelerininmaddi sorunlar yaşadığı dile getirilen diğer sorunlar olmuştur. Denklik işlemleriyapılırken yaşlarından daha düşük sınıflara verilmesinin sorunlara yol açtığı ortayaçıkmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin bazı okullarda yığılması sorunlarınçoğalmasına ve yeni sorunların ortaya çıkmasına sebep olduğu okul yöneticileri veöğretmenler tarafından ifade edilmiştir.TRDizin YABANCI UYRUKLU ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN EĞİTİM SÜRECİNDE KARŞILAŞTIKLARI SORUNLARA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ(2020-10-01) S. Tunay KAMER; Hasan SARIAHMETOĞLUGöçmen aileler, göç ettikleri ülkenin sosyal ve kültürel yapısına uyum sağlamak için mücadele ederler. Fakat çocukları sadece yeni sosyokültürel yapıya değil, okul sistemine de uyum sağlamak zorunda kalmaktadır. Dolayısıyla okullar, farklı sosyokültürel yapılardan gelen mülteci çocukların yeni sosyokültürel yaşama uyum sağlamalarında anahtar bir role sahiptir. Bu araştırma, yabancı uyruklu ortaokul öğrencilerinin görüşlerine göre eğitim sürecinde yaşanan sorunları ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, nitel yöntem ve durum çalışması yaklaşımı ile yapılmıştır. Veriler, ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak dört ortaokulda yirmi yabancı uyruklu öğrenci ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma verileri, betimsel analiz tekniği kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen verilere göre yabancı uyruklu öğrenciler; okula ilk kayıt sırasında Türkçe bilmeme, onlara tercümanlık ve rehberlik edecek bir kişinin olmayışı, Türkçe öğrenmeyle ilgili kursların yetersiz olduğu ve bu konuda gerekli desteğin verilmediği gibi sorunlarla karşılaşmaktadırlar. Okullardaki faaliyetlere katılmalarında bir engel olmadığını, Türk arkadaşları tarafından ilk geldikleri zamanlarda dışlandıklarını ancak zamanla Türk arkadaşlar edindiklerini, okulda kendilerine genellikle ayrımcılık ve haksızlık yapıldığını düşünmektedirler. Problem ve isteklerini yönetici ve öğretmenlere iletebildiklerini, yönetici ve öğretmenlerin sorunlarıyla ilgilendiklerini belirtmişlerdir. İlk geldikleri zamanlarda dersleri anlamakta zorlandıklarını, ailelerinden daha çok Matematik ve İngilizce derslerinde yardım aldıklarını söylemişlerdir. Ailelerinin maddi sorunlar yaşadığını dolayısıyla okul ihtiyaçlarını teminde zorlandıklarını dile getirmişlerdir. Ayrıca öğrencilerin çoğunluğunun gelecekte de Türkiye’de kalmak istediği ortaya çıkmıştır.