Browsing by Author "Atila ÇAĞLAR"
Now showing 1 - 4 of 4
- Results Per Page
- Sort Options
TRDizin 4-6 Yaş Grubu Çocukların Sosyal Becerileri ve Teknoloji Kullanımları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi(2020-09-01) Atila ÇAĞLAR; Fatma ÖZCAN; Serpil PEKDOĞANBu araştırmanın amacı okul öncesi eğitime devam eden 4-6 yaş grubu çocukların sosyal becerileri ile teknolojikullanımları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın çalışma grubunu 4-6 yaş aralığında olan 298 çocukoluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Sosyal Becerileri Değerlendirme Ölçeği, Okul Öncesi ÇağındakiÇocukların Teknoloji Kullanımı Hakkındaki Ebeveyn Görüşleri Anketi ve kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Verilerinanalizinde değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek için Spearman’s Brown sıra farkları korelasyon katsayısı analiztekniği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda çocukların sosyal becerileri ile ebeveynlerin çocukların teknolojininkullanımına yönelik önerileri arasında düşük düzeyde pozitif ve negatif yönlü ilişkiler olduğu görülmüştür. Bulgulardoğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmuştur.TRDizin 5 Yaş Okulöncesi Çocuklarda Atık Kâğıtların Değerlendirilmesi ve Çevre Bilincinin Kazandırılması(2016-01-01) Muhammed SALMAN; Atila ÇAĞLAR; Azize ONURAtıkların değerlendirilmesi hem ekonomik olarak geri kazanım hem de çevre koruması açısından önemlidir. Atıkların değerlendirilmesi ve çevrenin korunması ile ilgili eğitim okulöncesi dönemde başlamaktadır. Yapılan çalışmalarda erken yaşlarda verilen çevre eğitiminin etkisinin yaşam boyu devam ettiği görülmüştür. Bu nedenle çocuk eğitiminde atık değerlendirme ve çevre koruma etkinlikleri farkındalık sağlama açısından oldukça önemlidir. Bu çalışmada beş yaş grubu çocuklarında kâğıt israfının önüne geçebilmek ve çocuklarda atık kâğıt değerlendirme bilinci kazandırmak amaçlanmıştır. Çalışmanın ilk kısmında, çocukların kâğıt kullanımları dikkatle gözlemlenmiş, kâğıt oluşumu resimler, videolar ve slaytlar ile desteklenip anlatılmıştır. Sonraki kısmında eski gazeteler kullanılarak birlikte kâğıt hamuru hazırlamış ve kâğıt yapımında kullanılabilecek kâğıt parçaları oluşturulmuştur. Hazırlanılan kâğıtlara serbest resimler yapılarak sınıf içinde sergilenmiştir. Sonuç olarak çocuklarda atıkların değerlendirilmesine karşı olumlu yönde değişimler gözlemlenmiştir.TRDizin Biyokütlenin Katalitik Pirolizi: Biyokütlenin Yapısal Bileşiminin Sıvı Ürün Verimine Etkisi(2007-02-01) Atila ÇAĞLARHavada kurutulmuş ve öğütülmüş üç biyokütle materyali (çay atığı, pamuk kozası kabuğu ve zeytin çekirdeği) önce 773K, 923K, 973K ve-1023K sıcaklıklarında katalizörsüz olarak sonra da farklı miktarlardaki K2CO3, Na2CO3 ve ZnCl2 katalizörleri ile 973K sıcaklıkta katalitik pirolize tabi tutuldu. Sıcaklık 773K’ den 1023K’e kadar arttırıldığında, doğrudan piroliz (katalizörsüz) reaksiyonunun sıvı ürün verimi üç materyalde de azalmaktadır. 973K sıcaklıkta Na2CO3 (0.30g) ve K2CO3 (0.50g) katkısı ile sıvı ürüne dönüşüm verimi üç materyalde de artmasına rağmen, en fazla artış zeytin çekirdeğinde elde edilmiştir (0,30g Na2CO3 kullanılarak %.44,8 verim). Bunun sebebi; zeytin çekirdeğinin yapısal bileşimlerinin diğer materyallere göre farklı olmasına bağlanmıştır. ZnCl2 katkısı ile sıvı ürüne dönüşüm verimi zeytin çekirdeği ve pamuk kozası kabuğunda artarken, çay atığında azalmıştır. Burada da yine çay atığının lignin miktarının az olması katalizörün etkisini azaltmaktadır.TRDizin Investigation of Environmental Related Course Gains at the First Level of Primary Education inTerms of Interdisciplinary Approach(2021-01-01) Eda ERDAŞ KARTAL; Atila ÇAĞLAR; Arefe YURTTAŞPurpose: Environment is an interdisciplinary research field related to many social, cultural, psychological, economic and socialfields. Therefore, the success of a study to be planned in environmental education requires directing the study by consideringthese disciplines. Since environment and environmental problems affect many areas in our lives, environmental education ineducation programs should be handled with an interdisciplinary approach. In the research, environmental related gains inprimary education curriculum were examined in the context of associating with other disciplines based on integratedinterdisciplinary approach. Design/Methodology/Approach: The study is qualitative research and document analysis method was used in the analysis ofthe data.Findings: The number of environmental related gains at primary level was determined to be 96. It has been determined thatthe environmental related gains in primary education curriculum are concentrated in some courses such as Life Science, Scienceand Social Studies, and these gains are not included in the curriculum of some courses. It has been observed that the level ofassociation of the determined gains with other disciplines is weak. In addition, no clear explanation has been found in thecurriculum about the necessity of handling environmental related gains with an interdisciplinary approach.Highlights: The research shows that environmental gainsin primary education curriculum are insufficient in terms of integratedinterdisciplinary approach.