Research Project:
Çevre Eğitimine Yeni Bir Bakış: Eko Baskı Uygulamaları

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Authors

Advisor

Date

Language

Type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Projede çevre eğitiminde çevreye yönelik sorumlu davranış kazandırma noktasında uygulama eksiğini doldurması ve çevre eğitimine yeni bir bakış açısı getirmesi bakımından eko baskı uygulamalarına odaklanılmıştır. Eko baskı uygulamaları doğada bulunan malzemelerin renklerinden faydalanarak, kumaş, deri, ahşap, kağıt gibi lifli ürünlerin üzerinde renk, doku ve desen elde etme yöntemidir. Bu kapsamda eko baskı uygulamalarının doğası gereği sınıf öğretmeni adaylarının çevreye yönelik duyuşsal eğilimleri, sürdürülebilir kalkınma farkındalıkları, eko vatandaşlık düzeyleri, yaratıcı düşünme becerileri üzerinde etkisini belirlemek ve uygulamalar hakkında öğretmen adaylarının görüşlerini incelemek amaçlanmıştır. Projede çalışma grubu uygun örnekleme yöntemiyle belirlenecek sınıf öğretmeni adaylarından oluşacaktır. 35 öğretmen adayının çalışmaya dahil edilmesi planlanmaktadır. Görüşme yapılacak öğretmen adayları ise veri toplama araçlarından aldıkları puanlar doğrultusunda belirlenecek ölçütler dikkate alınarak seçilecektir. Projede nicel ve nitel veri toplama araçları birlikte kullanılacaktır. Projede Çevreye Yönelik Duyuşsal Eğilimler Ölçeği, Sürdürülebilir Kalkınma Farkındalığı Ölçeği, Ekolojik Vatandaşlık Ölçeği, Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği, Görüşme Formu veri toplama araçları olarak uygulanacaktır. Nicel verilerin analizinde SPSS Paket Programından yararlanılacaktır. Verilerin normal dağılım gösterip göstermeme durumuna göre parametrik ya da non parametrik testler gerçekleştirilecektir. Nitel verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılacaktır. Proje, hazırlık, uygulama ve değerlendirme aşamalarından oluşacaktır. Proje, çevre eğitimine yenilikçi bir bakış açısı getirerek eko baskı uygulamaları temelinde yapılandırılacaktır. Buradan hareketle proje önerisinin alanda çevre eğitimine yönelik öncü çalışmalardan olacağı söylenebilir. Sınıf öğretmeni adayları, gelecekteki sınıflarına aktarabilecekleri çevreci bir uygulama yapma fırsatı yakalayacaklardır.

Description

Sosyal Bilimleri

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

0

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals