Research Project:
Akademisyenlerin Proje Motivasyonlarının Ve Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Araştırma

dc.contributorÖğr. Gör. Berkan Güngör, Öğr. Gör. Kazim Yasin Özbey
dc.contributor.authorTEKİN, Erol
dc.date.accessioned2024-01-28T21:46:43Z
dc.date.available2024-01-28T21:46:43Z
dc.description.abstractÜniversitelerde proje kültürünün oluşturulmasına yönelik faaliyetler önem arz etmektedir. Çünkü bu projeler bireylerin merak edip gözlem yaparak keşfetmesine ve zihnini geliştirmesine yardımcı olmaktadır. Bu sayede üniversiteler bilginin üretilmesi ve yayılımı noktasında ilerleyebilmek adına proje yazımını destekleyerek birçok endekste ön sıralara geçmeye çalışmaktadırlar. Bu kapsamda üniversitelerde proje süreçlerinin iyi ve başarılı bir şekilde işleyebilmesi için atılacak adımlar önem arz etmektedir. Özellikle genç araştırmacılarda proje kültürünün oluşturulması ve proje süreçlerine ilişkin bilinirliğin oluşturarak motivasyonlarının saplanması bir gerekliliktir. Bu motivasyonun sağlanması genç akademisyenlerin gelişiminin hızlandırarak proje süreçlerine hakim bir kitlenin oluşturulmasına fırsat sunacaktır. Bu kapsamda çalışmanın en temel amacı, Kastamonu Üniversitesi’nde akademik faaliyet yürüten araştırmacılara yönelik eğitim, mentorlük ve panelist uygulamaları gerçekleştirerek proje motivasyonlarının ve becerilerinin artırılmasının sağlamasıdır. Bunun için akademisyenlerimizin TÜBİTAK tarafından çağrıya çıkılan (1001, 1003, 1005, 3001, 3005 gibi) araştırma projelerinden hangisini seçmeleri gerektiğine, projeleri yazarken dikkat etmeleri gerekken hususlara, proje bütçelemede dikkat edilecek noktalara ve projenin yazılmasından panelist değerlendirmesinde dikkat edilmesi gereken hususlara yönelik tüm aşamalarda desteklenmesi hedeflenmektedir. Bu sayede TÜBİTAK araştırma projelerine ilişkin hem teorik hem de uygulamalı eğitim ve mentorlük hizmetleri sunularak proje yazma motivasyonları ve becerileri geliştirilecektir. Ayrıca TÜBİTAK paneline girmeden önce yerel panelist uygulaması ile araştırmacıların bu konudaki bilinmezlikleri azaltmaları ve kabul olasılıkları yüksek projelerin hazırlanması fırsatı sunulacaktır. Böylelikle TÜBİTAK başvurusu öncesi eksik noktalar giderilecek ve projelerin başvuruya hazır hale gelmesine imkan sunulacaktır. Projenin üç önemli çıktısından bahsedilebilir. Bunlardan ilki proje yürütmek isteyen araştırmacıların motivasyonlarının artırılmasıdır. Bir diğer çıktı ise TÜBİTAK araştırma projelerine başvuran araştırmacı sayısının artırılmasıdır. Üçüncü önemli çıktı ise TÜBİTAK proje başvurularındaki kabul oranının üniversitemiz adına artırılmasının sağlanmasıdır. Son çıktı ise proje kabul oranlarının artmasına bağlı olarak üniversitemizdeki proje mentor havuzunun genişletilerek Kastamonu TTO Proje Destek Ofisi’nin (PRODO) etkinliğinin artırılmasıdır.
dc.identifierKÜ-ÇAP/2022-01
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/18863
dc.titleAkademisyenlerin Proje Motivasyonlarının Ve Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Araştırma
dspace.entity.typeProject
project.investigatorDoç. Dr. Erol Tekin
project.typeÇağrılı Proje
relation.isPersonOfProject5322e950-0af5-4cbf-bfcd-6c899551f2a2
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery5322e950-0af5-4cbf-bfcd-6c899551f2a2

Files