Research Project:
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Biçimlendirici (Formative Assesment) Değerlendirmeye Yönelik Farkındalıklarının Ve Uygulamalarının İncelenmesi

dc.contributorYrd. Doç. Dr. Volkan ATASOY, Doç. Dr. Murat PEKTAŞ, Doç. Dr. Lütfi İNCİKABI, Arş. Gör. Gökhan KAYA, Yrd. Doç. Dr. ,İbrahim KEPCEOĞLU, Yrd. Doç. Dr. Oktay MERCİMEK,
dc.contributor.authorHELVACI, Sevcan CANDAN
dc.date.accessioned2024-01-28T21:45:10Z
dc.date.available2024-01-28T21:45:10Z
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde başvurdukları değerlendirme süreçlerinden olan biçimlendirici (formative) değerlendirmeye yönelik farkındalıklarını ve sınıf içi uygulamalarını incelemektir. Bu çalışma iki aşamalı olup, ilk olarak Kastamonu ili merkez ortaokullarında öğretmenlik yapmakta olan fen bilimleri öğretmeni çalışan 40 adet öğretmenin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik farkındalıkları araştırılacaktır. Çıkan sonuçlar doğrultusunda seçilen 9 öğretmenin sınıf içi uygulamaları biçimlendirici değerlendirme açısından değerlendirilecektir. Karma yöntem desenli olan bu çalışmada, veri toplama süreci yarı-yapılandırılmış görüşme, ölçekler ve dereceli puanlama anahtarı uygulanarak desteklenecektir. Araştırmadan elde edilecek sonuçların, Türkiye eğitim politikalarında yer alan nitelikli öğretmen yetiştirme probleminin çözümüne katkıda bulunacağı ve sınıf ortamında fazla başvurulmayan biçimlendirmeye yönelik ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelme noktasında farkındalık yaratacağı düşünülmektedir.
dc.identifierKÜ-BAP01/2017-45
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/18479
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Biçimlendirici (Formative Assesment) Değerlendirmeye Yönelik Farkındalıklarının Ve Uygulamalarının İncelenmesi
dspace.entity.typeProject
project.investigatorDr. Öğr. Üyesi Sevcan CANDAN HELVACI
project.typeKapsamlı
relation.isPersonOfProject66164250-fc4c-47b6-8f35-0a1054e34d28
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery66164250-fc4c-47b6-8f35-0a1054e34d28

Files