Research Project:
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Biçimlendirici (Formative Assesment) Değerlendirmeye Yönelik Farkındalıklarının Ve Uygulamalarının İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Date

Language

Type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu çalışmanın amacı, ortaokul fen bilimleri öğretmenlerinin eğitim-öğretim süreçlerinde başvurdukları değerlendirme süreçlerinden olan biçimlendirici (formative) değerlendirmeye yönelik farkındalıklarını ve sınıf içi uygulamalarını incelemektir. Bu çalışma iki aşamalı olup, ilk olarak Kastamonu ili merkez ortaokullarında öğretmenlik yapmakta olan fen bilimleri öğretmeni çalışan 40 adet öğretmenin biçimlendirici değerlendirmeye yönelik farkındalıkları araştırılacaktır. Çıkan sonuçlar doğrultusunda seçilen 9 öğretmenin sınıf içi uygulamaları biçimlendirici değerlendirme açısından değerlendirilecektir. Karma yöntem desenli olan bu çalışmada, veri toplama süreci yarı-yapılandırılmış görüşme, ölçekler ve dereceli puanlama anahtarı uygulanarak desteklenecektir. Araştırmadan elde edilecek sonuçların, Türkiye eğitim politikalarında yer alan nitelikli öğretmen yetiştirme probleminin çözümüne katkıda bulunacağı ve sınıf ortamında fazla başvurulmayan biçimlendirmeye yönelik ölçme ve değerlendirme tekniklerine yönelme noktasında farkındalık yaratacağı düşünülmektedir.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

1

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals