Research Project: Online Epizyotomi Simülasyon Eğitiminin Ebelik Öğrencilerinin Epizyotomi Beceri Performansları, Öğretme Yönteminden Memnuniyeti Ve Kendine Güveni Üzerine Etkisi
dc.contributor.author | AYDIN, Nihal | |
dc.date.accessioned | 2024-01-28T21:47:07Z | |
dc.date.available | 2024-01-28T21:47:07Z | |
dc.description.abstract | Epizyotomi doğum kliniklerinde en sık uygulanan obstetrik cerrahi girişimdir. İşlemin doğru yapılmaması kadınlarda psikolojik ve fizyolojik sorunlar gelişmesine neden olabilmektedir. Bu uygulamayı yapma sorumluluğu bulunan ebelerin gerekli bilgi ve becerileri kazanacak eğitimi alması büyük önem taşımaktadır. Ebelik öğrencilerinin mezuniyet öncesinde epizyotomi uygulamasında yeterli beceri kazanımına sahip olması beklenmektedir. Epizyotomi uygulaması öğretimi yüz yüze simülasyon destekli olarak öğretilen temel becerilerden birisidir. Ancak, pandemi, deprem gibi karşılaşılan olağan dışı durumlar sonrası eğitim ve öğretimde verilen ani kararlar gereği uygulanan acil uzaktan eğitim sistemi ile birçok teorik ve beceri eğitimi online yapılmak durumunda kalmıştır. Gelecekte benzer olağan dışı durumların tekrar yaşanıp yaşanmayacağını öngörmek mümkün değildir. Bu nedenle epizyotomi uygulaması gibi önemli bir beceri eğitiminin online olarak yapılmasının öğrencilerin epizyotomi performans becerilerine etkisi ile bu eğitim yönteminden memnuniyetlerinin ve kendilerine güvenlerine etkisinin değerlendirilmesi önemli görülmektedir. Bu çalışma, ebelik öğrencilerine online olarak verilecek epizyotomi simülasyon eğitiminin öğrencilerin epizyotomi uygulama becerileri, öğretme yönteminden memnuniyeti ve kendine güvenleri üzerine etkisini belirlemek amacıyla yapılacaktır. Bu çalışma, karşılaştırmalı randomize kontrollü bir araştırma olarak, 2023-2024 güz döneminde Kastamonu Üniversitesi Ebelik Bölümünde eğitim gören 3. sınıf öğrencileri ile yürütülecektir. Araştırmada, Normal Doğum ve Sonrası Bakım dersini alan 3. sınıf ebelik lisans öğrencilerinin tamamı (n=60) olacak şekilde, 30 öğrenci online eğitim grubuna (online epizyotomi simülasyon eğitimi verilecek), 30 öğrenciye yüz yüze eğitim grubuna (geleneksel olarak uygulanan okul ortamında yüz yüze epizyotomi simülasyon eğitimi verilecek) rastgele örneklem modeliyle ayrılacaktır. Verilerin toplanmasında “Öğrenci Bilgi Formu”, “Epizyotomi Beceri Değerlendirme Formu” ve “Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendine Güven Ölçeği” kullanılacaktır. Araştırmada elde edilen veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilecektir. Değişkenlerin normal dağılıma uygunluğu analitik yöntemler (Kolmogorov- Smirnov/Shapiro-Wilk testleri) kullanılarak incelenecektir. Normal dağılıma uymayan veriler için Mann Whitney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılacaktır. Değişkenler arasındaki ilişki için Spearman korelasyon analizi kullanılacaktır. Çalışmanın sonuçları öngörülemeyen olağan dışı gelişmeler ile ortaya çıkan öğretim sistemi yapısındaki acil değişiklik durumlarında ebelik öğrencileri için epizyotomi uygulama becerilerindeki eksikliğin önlenmesi ve telafisinin sağlamaya yönelik online beceri eğitimi yönteminin etkililiğine kanıt oluşturmuş olacak ve ileri bilimsel çalışmalara zemin hazırlayacaktır. | |
dc.identifier | KÜBAP-01/2023-39 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/18968 | |
dc.title | Online Epizyotomi Simülasyon Eğitiminin Ebelik Öğrencilerinin Epizyotomi Beceri Performansları, Öğretme Yönteminden Memnuniyeti Ve Kendine Güveni Üzerine Etkisi | |
dspace.entity.type | Project | |
project.investigator | Dr. Öğr. Üyesi Nihal Aydın | |
project.type | Kapsamlı | |
relation.isPersonOfProject | 0fdb450a-eee2-4599-b6cf-9f011d361a28 | |
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery | 0fdb450a-eee2-4599-b6cf-9f011d361a28 |