Browsing by Author "Ozdemir, N, Kavak, B"
Now showing 1 - 1 of 1
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Development and Verification of Marketing Capabilities Scale for B2B Firms(2021.01.01) Ozdemir, N, Kavak, B; Neslişah Özdemir, Bahtışen KavakBu araştırmanın amacı, B2B firmaların pazarlamakabiliyetlerine yönelik bir ölçek geliştirilipdoğrulanmasıdır. Bu doğrultuda, pazarı algılamakabiliyeti, yeni ürün geliştirme kabiliyeti ve stratejikişbirliği kabiliyetine yönelik mevcut ölçekler yenidendüzenlenmiş ve birleşik bir ölçekte doğrulanmıştır.Mevcut ölçekler, pazarı algılama kabiliyeti, yeni ürüngeliştirme kabiliyeti ve stratejik iş birliği kabiliyeti içinsırasıyla Mu (2015), Morgan, Vorhies ve Mason (2009),Theoharakis, Sajtos ve Hooley (2009) tarafındankullanılan ölçeklerdir. 358 orta ve büyük ölçekli B2Bfirmanın yöneticisinden elde edilen veriler kullanılarakyapılan analizler sonucunda ölçeğin geçerliliği, güvenirliğiortaya konmuştur ve üç boyutlu yapı desteklenmiştir.