Browsing by Author "Kutay OKTAY, Emrah YAŞARSOY"
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
Publication Destinasyonda Markalaşma Yolunda Şanlıurfa İçin Bir Model Önerisi(2020-04-01) Kutay OKTAY, Emrah YAŞARSOYGünümüz çetin rekabet koşullarında, destinasyonlar turizm pastasından daha fazla pay alabilmek için farklılaşma yolunda önemli adımlar atmaktadır. Bu noktada, yapılabilecek en önemli atılımlardan biri de markalaşmadır. Şanlıurfa, özellikle inanç turizmi, kültür turizmi ve gastronomi turizmi türlerine ev sahipliği yapacak potansiyele sahip bir şehirdir. Ancak mevcut imkânlar, Şanlıurfa’nın bir turizm kenti olarak kabul görmesi için etkin kullanılmamaktadır. Araştırmanın amacı, Şanlıurfa İlinin destinasyonda markalaşabilmesi için turizm potansiyelini belirlemek, mevcut turistik imajını ölçmek, yerli ziyaretçilerin Şanlıurfa’ya yönelik algılarını tespit etmek ve bunlara bağlı olarak bir model önerisi sunmaktır. Araştırmada nicel yöntem ve betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırmada anket tekniğinden yararlanılarak araştırma örnekleminden veri elde edilmiştir. Elde edilen veriler, sosyal bilimlerde sık kullanılan istatistiksel bir paket programı yardımıyla çözümlenmiştir. Bu kapsamda, sıklık analizi, faktör ve güvenirlik analizi, korelasyon analizi, bağımsız örneklem t-testi, ANOVA testi ve KruskalWallis-H testi uygulanmıştır. Araştırmanın sonucunda, marka kent algısının yaşa, cinsiyete, eğitim durumuna ve aylık gelire göre farklılık göstermediği; Algılanan Kalite, Algılanan Değer, Destinasyon İmajı, Memnuniyet ve Marka Kent ölçeklerinde yer alan ifadelere verilen cevapların ortalamalarının yüksek olduğu belirlenmiştir. Son olarak, Şanlıurfa’nın destinasyonda markalaşması açısından fayda sağlayabilecek bir model önerisi ortaya konmuştur.Publication Yerli Turistlerin Şanlıurfa Turizmi ile İlgili Algılarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma(2020-12-01) Kutay OKTAY, Emrah YAŞARSOYTarihi geçmişi ve sahip olduğu kültürel zenginlikleriyle önemli bir turizm destinasyonu olanŞanlıurfa, her yıl binlerce ziyaretçiyi ağırlamaktadır. Bu noktada, kenti ziyaret edenkatılımcıların Şanlıurfa turizmi ile ilgili algıları kentteki turizmin gelişimi bakımından önemarz etmektedir. Turizm algısı, bir turistik varış noktasında, herhangi bir olay, kelime,kavram vb. durumların kişinin zihninde belirlenmesi ve anlamlandırılması sürecidir. Buaraştırmanın amacı, Şanlıurfa’ya gelen yerli turistlerin, kentin turizmine yönelik algılarınıtespit ederek, turizmin gelişimine yönelik öneriler geliştirmektir. Bu araştırma, sağlayacağısosyal, ekonomik ve kültürel çıktılar açısından ve Şanlıurfa’nın sahip olduğu turistikdeğerlerin etkili bir biçimde kullanılması bakımından önem taşımaktadır. Araştırmada,betimsel araştırma modeli kullanılmıştır. Nicel olarak tasarlanan yöntem ile araştırmalardaen sık kullanılan anket tekniğinden yararlanılarak araştırma örnekleminden veri eldeedilmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda, yerli turistlerin kentin farklı turistik alanlarınıziyaret ettikleri, ziyaretleri öncesinde yöre ile ilgili bilgileri çeşitli kaynaklardan edindikleriortaya çıkmış; bir sonraki seyahatlerinde yine Şanlıurfa’yı ziyaret etmeye istekli olduklarıgörülmüştür. Ayrıca, katılımcıların kentteki turizmin gelişime yönelik sundukları önerileraraştırma sonucunda verilmiştir.