Browsing by Author "Ergün, M."
Now showing 1 - 2 of 2
- Results Per Page
- Sort Options
TRDizin Investigation of the Effects of "First Managers" on Teachers' Professional Lives According to Different Variables(2023) Esgen, E.; Ergün, M.Leadership and education have been two topics that researchers have been interested in for years. Many studies have been conducted, especially on relationship-oriented and task-oriented leadership styles. This study examined the impact of the first school administrator teachers worked with on their future careers. Data was collected through a digital survey that included a leadership style scale developed by researchers and demographic information. Exploratory and confirmatory factor analyses were conducted for the developed scale. Later, data was collected from a different group and confirmatory factor analysis was performed again. The study was conducted on a sample group of 530 individuals. The collected data was analyzed with ANOVA and t-test. The findings showed that 70% of the teachers revealed that their first administrator had an impact on their career. It was found that the impact did not differ based on the leadership style used. In addition, it was revealed that there were differences in how teachers were influenced based on the administrator’s seniority and the educational level of the first school they worked at. The finding that the impact did not differ based on task-oriented and relationship-oriented leadership style is in line with the literature.TRDizin Lise Giriş Sistemi Sınavları (LGS) üzerine bir araştırma(2023) Poyraz, K.; Ergün, M.Bu çalışmada Türkiye’de Liselere Geçiş Sisteminde 2018 tarihinde uygulamaya koyulan ve şu anda da uygulanmakta olan sınav sistemi incelenmiştir. Liselere geçişte uygulanan bu son sınav sistemi iddialı bir şekilde uygulamaya koyulmuştur. Ayrıca bu çalışmada Türkiye’deki liselere geçiş sınavlarına tarihsel bir perspektiften bakılarak günümüze kadar gelen uygulamalar incelenmiştir. Benzer şekilde liselere geçiş ile ilgili olarak bazı ülkelerdeki uygulamalara da yer verilmiştir. Örneklem Batı Karadeniz bölgesindeki bir ortaokulun öğrencilerinin girmiş oldukları sınav sonuçlarının arşivinden elde edilen geçmişe dönük beş yıllık verilerden oluşmaktadır Örneklem 742 öğrenciden oluşmaktadır. Bu öğrencilerin sınavda cevapladıkları farklı testlerden doğru sayıları temel alınarak çoklu doğrusal regresyon anali yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı farklı alanlara ait çoktan seçmeli test sorularına verilen doğru cevapların sayısının Türkçe dersi test sorularına verilen doğru cevap sayılarını yordayıp yordamadığını test etmektir. Bu analizlerde hiyerarşik model kullanılmıştır. Öncelikle çoklu doğrusal regresyon varsayımları test edilmiş ve verilerin bu varsayımları karşıladığı doğrulandıktan sonra analizlere geçilmiştir. Hiyerarşik modelle yapılan bu analizlerde beş model oluşturulmuştur. Oluşturulan bu beş modelin de Türkçe testindeki doğru cevapları istatistiksel olarak yordama gücüne sahip olduğu bulunmuştur. Bununla birlikte sözel derslerin yanında sayısal derslerin testinde doğru cevaplanan soru sayılarının da Türkçe testindeki doğru cevap sayıların yordadığı bulunmuştur. Bu bulgular testlerde sorulan soru tarzlarının yani anlamaya yönelik hazırlanan soruların testin genelinde birbirleriyle uyumlu olduğunun göstergesi olarak görülebilir.