Browsing by Author "Burak Erhan TARLAKAZAN"
Now showing 1 - 3 of 3
- Results Per Page
- Sort Options
TRDizin Covid 19 Pandemi Sürecinde Türkiye’de Uzaktan Eğitim Çalışmaları: Kastamonu Üniversitesi Örneği(2020-12-01) Burak Erhan TARLAKAZAN; Elif TARLAKAZANUzaktan eğitim; e-öğrenme ve çevrimiçi öğrenme olarak da adlandırılan, eğitimde öğretmen veöğrencilerin fiziken ayrılması ve çeşitli teknolojilerin kullanımı ile iletişim kurulması anlamınagelmektedir. Türkiye’de giderek artan sayıda üniversite uzaktan eğitim imkânı sunmaktadır. İnternetteknolojisinin eğitimde kullanılmasıyla birlikte “uzaktan eğitim” adı verilen kapsamlı bir öğretim hizmetiortaya çıkmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu pandemi sürecinde 2019-2020 Bahar eğitim-öğretim döneminiuzaktan eğitimle devam ettiren Kastamonu Üniversitesi Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi Grafik TasarımıBölümünde kayıtlı 88 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma; çalışma grubunun uzaktan eğitime bakış açısını,karşılaştıkları problem ve önerilerini irdelemek amacıyla yapılmıştır. Bu kapsamda Kastamonu ÜniveritesiBilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Kurulunun 12/10/2020 tarih ve 1 nolu kararınca araştırma yapılması içinetik kurul kararı alınmıştır. Geliştirilen ölçek bu araştırmayla sınırlıdır ve elde edilen sonuçlar bu gruba özgüdürve genelleme yapılamaz. Araştırma nitel araştırma yöntemiyle desenlenmiştir. Nitel araştırma, sayısal olmayanverilerle toplanan, sosyal yaşamı anlamaya yardımcı olan verilerden yorumlar çıkarmayı amaçlayan bir türsosyal bilim araştırmasıdır. Ayrıca demografik özellikleri yorumlamak için yüzde frekans gibi hesaplamalarkullanılmıştır. Araştırma sonunda, öğrencilerin uzaktan eğitimi benimsedikleri görülmüştür. Eğitiminsürekliliği esasına göre; süreci uzaktan eğitimle tamamlayan öğrenciler; atölye, stüdyo veya derslikte yapılmasıgereken tasarım derslerinin uzaktan eğitimle yapılmasının dezavantajlarını dile getirmişlerdir. Bunun yanındauzaktan eğitimin; istedikleri yerde ve zamanda çalışabilme avantajlarından yararlanmışlardır. Çalışmanınuzaktan eğitim düzenlemelerine rehberlik etmesi, alan yazına katkıda bulunması ve bu konuda çalışmayapacaklara ışık tutması umulmaktadır.Publication Türk Gölge Oyunu “Karagöz”de Doğaüstü Tasvir ve Semboller(2018-10-01) Burak Erhan TARLAKAZANGölge oyunu televizyon, radyo, sinema gibi görseliletişim araçlarının doğuşundan çok önce hayat bulmuş, önceleri hoşça vakitgeçirmek, daha sonra günlük yaşam, eğitim, politika, siyasi görüş ve farklıkişisel tipler gibi pek çok ana konuyu işleyerek, iletişim kaynağı olmuştur. Karagöz’ügeleneksel diğer gösteri sanatlarından ayıran yanı, kendine has tekniği vesitili ile beraber, toplumun her kesiminden her yaşa hitap etmesidir. Karagöz,saraydan mahalle kahvelerine, çocuklardan yetişkinlere kadar çok geniş birçeşitlilikte izleyici kitlesine sahip, nadir gösteri sanatlarındandır. Karagözoyunlarının ilgiyle izlenmesinin sebeplerinden biri de; sahip olduğutasvirlerin hem gerçek dünyayla ilişkili kişiliklerin ve hem de sınırsız hayaldünyasında hayat bulan doğaüstü ve insan dışı varlıkların tasvirlerinibarındırmasıdır. Araştırmada Karagözoyunlarında yer alan doğaüstü varlıklara ait tasvir ve sembollere ait görsellerbelirlenerek tasvirlemede kullanılan resimleme özellikleri üzerindedurulmuştur.TRDizin Türk Gölge Oyunu “Karagöz”de Doğaüstü Tasvir ve Semboller(2018-10-01) Burak Erhan TARLAKAZANGölge oyunu televizyon, radyo, sinema gibi görseliletişim araçlarının doğuşundan çok önce hayat bulmuş, önceleri hoşça vakitgeçirmek, daha sonra günlük yaşam, eğitim, politika, siyasi görüş ve farklıkişisel tipler gibi pek çok ana konuyu işleyerek, iletişim kaynağı olmuştur. Karagöz’ügeleneksel diğer gösteri sanatlarından ayıran yanı, kendine has tekniği vesitili ile beraber, toplumun her kesiminden her yaşa hitap etmesidir. Karagöz,saraydan mahalle kahvelerine, çocuklardan yetişkinlere kadar çok geniş birçeşitlilikte izleyici kitlesine sahip, nadir gösteri sanatlarındandır. Karagözoyunlarının ilgiyle izlenmesinin sebeplerinden biri de; sahip olduğutasvirlerin hem gerçek dünyayla ilişkili kişiliklerin ve hem de sınırsız hayaldünyasında hayat bulan doğaüstü ve insan dışı varlıkların tasvirlerinibarındırmasıdır. Araştırmada Karagözoyunlarında yer alan doğaüstü varlıklara ait tasvir ve sembollere ait görsellerbelirlenerek tasvirlemede kullanılan resimleme özellikleri üzerindedurulmuştur.