Research Project: İlkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının Değerlendirilmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Eğitim programının hazırlanması uzun soluklu bir süreçtir ve bu süreçte; hedef, içerik, öğrenme yaşantıları ve değerlendirme öğeleri sürekli ilişki içerisindedir. Bu öğeler arasındaki dinamik ilişkiler bütünü “program geliştirme” olarak ifade edilmektedir. Bir eğitim programının öğelerini oluşturan çeşitli değişkenlerin (öğretim materyalleri gibi) olumlu yönde etki etmesi, eğitim programının yararlığını arttırmaktadır. Diğer bir deyişle, bu öğelerden birinin yeterince iyi olması ya da olmaması, bütün süreci etkilemektedir. Eğitim programının hazırlanması ve geliştirilmesi sürekli bir etkinliktir ve programda yer alan öğelerin etkileşimi dikkate alınarak, bu sürekliliğin sekteye uğramaması sağlanmalıdır. Bu amaçla, Türkiye’deki ilkokul ve ortaokul programlarında 2013 öğretim yılı itibariyle yeni düzenlemeler yapılmış ve yeni programlar ortaya konmuştur. Bu programlar arasında ilkokul fen bilimleri dersi öğretim programı da yer almaktadır. Bu araştırmanın temel amacı ilkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının etkililiğini betimsel olarak değerlendirmektir. Bu doğrultuda araştırmada, ilkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında yer alan kazanımlara ulaşılma düzeyinin tespit edilmesi ve programa ilişkin öğretmen görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın, ilkokul 4. Sınıf Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programının hangi açılardan etkili, hangi açılardan geliştirilmeye ihtiyacı olduğunun tespit edilmesi bakımından alanyazınına katkı getireceği düşünülmektedir. Ayrıca öğretmenlerin programa ilişkin görüşlerinin tespit edilmesi ile program uygulayıcılarının programa dair fikirleri de alınarak programın bütün boyutlarına ilişkin bakış açısı sağlanabilecektir.
Tarama yönteminin kullanılacağı araştırmada, kazanımlara ulaşılma düzeyinin tespit edilmesi amacıyla öğretim yılının başında ve sonunda uygulanacak “erişi testi” ve öğretmenlerin programa ilişkin görüşlerinin alınması amacıyla “görüşme formu” kullanılacaktır.
