Research Project:
Okul Öncesi Eğitiminde Öğrenim Gören 5 Yaş Grubu Öğrencilerin Argümantasyon Becerilerinin İncelenmesi

Placeholder

Organizational Units

Program

KU Authors

KU-Authors

Co-Authors

Advisor

Date

Language

Type

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Abstract

Bu projede, Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme (ATBÖ) yaklaşımını ve bu yaklaşım içinde yapılandırılan dil destekli öğrenme stratejilerini kullanarak, öğrencilerin bilim kavramlarını öğrenmelerine ve bilimsel okur-yazarlıklarını güçlendirmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. Bu hedefin gerçekleştirilmesinde; öğrencilerin eleştirel düşünme becerilerini, bilim tabanlı sorgulama, tartışma yeteneklerini ve bilim alan bilgilerini geliştirmeye yardımcı olan, dünyanın birçok yerinde etkinliği uygulamalarla sınanmış Argümantasyon Tabanlı Bilim Öğrenme yaklaşımı (Science Writing Heuristic) kullanılacaktır. Uygulama Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi bünyesindeki Anaokulunda öğrenim gören 5 yaş seviyesindeki 20 öğrenci ile gerçekleştirilecektir. Çalışmada yer alan araştırmacıların belirledikleri konulara uygun resimler / çizimler çalışmanın başında ve sonunda ön-son değerlendirme için kullanılacaktır. Uygulamalarda öğrencilerin tartışmaları kayıt altına alınacaktır. Bu video kayıtlarının deşifre edilmesi ile elde edilen yazılı dökümanların analizinde söylem analizi yöntemi kullanılacaktır.

Description

Source:

Publisher:

Keywords:

Keywords

Citation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By

2

Views

0

Downloads


Sustainable Development Goals