Research Project: İlk Ve Ortaokullardaki Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Performansları Arasındaki İlişki
dc.contributor | Ebru SÖNMEZ | |
dc.contributor.author | RECEPOĞLU, Ergün | |
dc.date.accessioned | 2024-01-28T21:44:18Z | |
dc.date.available | 2024-01-28T21:44:18Z | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı, ilk ve ortaokullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için aşağıdaki sorulara yanıt aranacaktır. 1- Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri yaşa, cinsiyete, çalıştığı okuldaki görev süresine ve eğitim durumlarına göre değişmekte midir? 2- Öğretmenlerin performansı yaşa, cinsiyete, çalıştığı okuldaki görev süresine ve eğitim durumlarına göre değişmekte midir? 3- Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasında ilişki var mıdır? Bu araştırma, Kastamonu ilindeki ilk ve ortaokullardaki öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile performansları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi ve bu ilişkinin çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmeyi amaçlayan ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu ilindeki ilkokul ve ortaokulda görev yapan öğretmenler oluşturacaktır. Çalışma grubu basit tesadüfi örnekleme yolu ile seçilecektir. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri SPSS 15.0 paket programı kullanılarak yapılacaktır. Araştırmanın yordayıcı değişkenlerini; öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri, yordanan değişkenlerini ise, öğretmen performansı oluşturmaktadır. Verilen cevapların frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmaları hesaplanacaktır. İstatistiksel teknik olarak da bağımsız t testi, tek faktörlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Analizler sonucunda aralarında anlamlı fark bulunan gruplarda Post Hoc Tukey HSD testi kullanılacaktır. Farkların hangi gruplardan kaynaklandığı .05 anlamlılık düzeyinde test edilecektir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ve performansları arasındaki ilişkiye bakmak için de korelasyon analizi, öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin performansları üzerindeki yordayıcı gücünü incelemek için çoklu doğrusal regresyon analizi yapılacaktır. Anahtar Kelimeler: iş performansı, sınıf yönetimi becerileri, öğretmen | |
dc.identifier | KÜBAP-01/2013-16 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/18262 | |
dc.title | İlk Ve Ortaokullardaki Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri İle Performansları Arasındaki İlişki | |
dspace.entity.type | Project | |
project.investigator | Prof. Dr. Ergün RECEPOĞLU | |
project.type | Lisansüstü Öğrenim Araştırma Projeleri (Yüksek Lisans) | |
relation.isPersonOfProject | 7e1bdaac-b108-4abc-a09e-2a1e9183bad0 | |
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery | 7e1bdaac-b108-4abc-a09e-2a1e9183bad0 |