Research Project: Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle İş Performansları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.contributor | Prof. Dr. BİLGİN ÜNAL İBRET,ÖĞRETMEN HAMİT BAKAR,ÖĞRETMEN SERPİL RECEPOĞLU | |
dc.contributor.author | RECEPOĞLU, Ergün | |
dc.date.accessioned | 2024-01-28T21:45:03Z | |
dc.date.available | 2024-01-28T21:45:03Z | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile iş performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaca ulaşabilmek için aşağıdaki sorulara yanıt aranacaktır. 1- Öğretmenlerin örgütsel bağlılık ve iş performansları ne düzeydedir? 2- Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile iş performansları arasında ilişki var mıdır? 3 Öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri iş performanslarının anlamlı bir yordayıcısı mıdır? Bu araştırma, Kastamonu ilindeki liselerde görev yapan öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri ile performansları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi ve bu ilişkinin çeşitli değişkenler açısından farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmeyi amaçlayan ilişkisel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, Kastamonu ilindeki liselerde görev yapan öğretmenler oluşturacaktır. Çalışma grubu basit tesadüfi örnekleme yolu ile seçilecektir. Araştırmadan elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemeleri SPSS paket programı kullanılarak yapılacaktır. Araştırmanın yordayıcı değişkenlerini; öğretmenlerin örgütsel bağlılık, yordanan değişkenlerini ise, öğretmen performansı oluşturmaktadır. Verilen cevapların frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapmaları hesaplanacaktır. İstatistiksel teknik olarak da bağımsız t testi, tek faktörlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Analizler sonucunda aralarında anlamlı fark bulunan gruplarda Post Hoc Tukey HSD testi kullanılacaktır. Farkların hangi gruplardan kaynaklandığı .05 anlamlılık düzeyinde test edilecektir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ve performansları arasındaki ilişkiye bakmak için de korelasyon analizi, öğretmenlerin sınıf yönetimi becerilerinin performansları üzerindeki yordayıcı gücünü incelemek için çoklu doğrusal regresyon analizi yapılacaktır. | |
dc.identifier | KÜ-BAP01/2016-69 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/18435 | |
dc.title | Öğretmenlerin Örgütsel Bağlılık Düzeyleri İle İş Performansları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | |
dspace.entity.type | Project | |
project.investigator | Prof. Dr. Ergün RECEPOĞLU | |
project.type | Kapsamlı | |
relation.isPersonOfProject | 7e1bdaac-b108-4abc-a09e-2a1e9183bad0 | |
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery | 7e1bdaac-b108-4abc-a09e-2a1e9183bad0 |