Research Project: Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamalarını Gerçekleştirme Durumlarının Planlanmış Davranış Teorisi Yoluyla Belirlenmesi
| dc.contributor | Arş. Gör. Mahmut Sami KILIÇ | |
| dc.date.accessioned | 2024-01-28T21:44:38Z | |
| dc.date.available | 2024-01-28T21:44:38Z | |
| dc.description.abstract | Günümüz eğitim anlayışında derslerin yalnızca derslikte yapılmasının yeterli olmadığını vurgulamaktadır. Özellikle fen bilimleri gibi günlük hayatla iç içe olan derslerde; uygulama, deneysel, okul dışı vb. etkinliklerin önemi oldukça yüksektir. Bu yüzden fen bilimleri dersi öğretmenlerinin laboratuvar uygulamaları yapmaları ve bu uygulamaları özümseyerek içtenlikle gerçek amaçlarını işler hale getirerek yapmaları önem kazanmaktadır. Bu çalışmanın amacı; planlanmış davranış teorisini kullanarak, fen bilimleri derslerini yürüten öğretmenlerin ve mezun olduktan sonra yürütecek olan öğretmen adaylarının fen dersleri kapsamında, laboratuvar uygulamaları yaptırma konusunda davranış amaçlarını incelemektir. Bu doğrultuda, fen derslerini yürütmekte olan öğretmenlerin (sınıf öğretmenleri ve fen bilimleri öğretmenleri) ve öğretmen adaylarının davranış amacına yönelik tutumlarını, öznel normlarını ve algılanan davranışsal kontrol değişkenlerinin ve bu değişkenlerin her birinin altında yatan inançların neler olduğunun belirlenmesi, bu değişkenlerin davranış amaçları ile birlikte değerlendirilerek, gerçek davranışın ortaya çıkma olasılığının tespit edilmesi hedeflenmektedir. Ayrıca, görevde bulunan öğretmenler ile okul bitiminde göreve başlayacak olan öğretmen adaylarının, laboratuvar uygulamaları yapma davranış amaçlarını etkileyen faktörleri karşılaştırmalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, öğretmen adaylarının da davranışa yönelik niyetlerine etki edebilecek faktörlerin ortaya çıkarılması ve görevde bulunan öğretmenlerle aralarındaki farkların tespitine çalışılacaktır. Anahtar Kelimeler: Öğretmen İnançları, Planlanmış Davranış Teorisi, Fen Bilimleri Laboratuvarı | |
| dc.identifier | KÜBAP-03/2014-03 | |
| dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12597/18330 | |
| dc.title | Öğretmen Ve Öğretmen Adaylarının Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamalarını Gerçekleştirme Durumlarının Planlanmış Davranış Teorisi Yoluyla Belirlenmesi | |
| dspace.entity.type | Project | |
| project.investigator | Prof. Dr. Abdullah AYDIN | |
| project.type | Lisansüstü Öğrenim Araştırma Projeleri (Doktora) |
