Research Project: Artırılmış Gerçeklik Ve Sanal Gerçeklik İle 3 Boyutlu Dijital Asistan Geliştirmesi
Program
KU Authors
KU-Authors
Co-Authors
Authors
Advisor
Date
Language
Type
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Abstract
Bu proje ile; öncelikle Turizm sektöründe olmak üzere farklı alanlarda kullanılabilecek arttırılmış gerçeklik teknoloji ile entegre edilmiş
sanal bir asistanın geliştirilmesi hedeflenmektedir. Geliştirilecek yazılım ile, dijital olarak modellenmiş ve sanal gerçeklik yöntemi ile
görüntülenebilen objelerin geçek çevreye adapte edilmesi amaçlanmaktadır.
Bu çalışmada mobil cihazlarda kullanılabilecek ARGA isimli bir yazılım altyapısı geliştirilecektir. Burada geliştirilmesi
planlanan yazılım altyapısı ve çalışma sistematiği gelişen ve giderek daha fazla kullanım alanı bulan
Blokchain ve Metaverse projelerine uyarlanabilir bir sistematik içerecektir. Bu proje ile interaktif
öğrenme yöntemleri ile dijital teknolojilerin birleştirilmesi, görsel öğrenme becerilerinin arttırılması
ve duyusal ihtiyaçlara cevap verecek bir öğrenme algoritmasının geliştirilmesi amacıyla
oluşturulacak yazılım altyapısının bir müze örneğinde kullanılması hedeflenmektedir. Geliştirilecek
proje fikri, doğrudan ve dolaylı olarak Turizm sektöründe kullanılabilecek yeteneklere de sahip
olacaktır. Geliştirilecek yazılım altyapısı ayrıca,farklı sektörlerde kullanılabilecek ticari çıktılar da
üretmeyi hedeflemektedir.
Proje fikri; müzelere olan ilginin azalması, müzelerin artık eğlence sektörüyle rekabet edememesi ve engelli bireylerin müzeleri rahatlıkla gezememesi gibi problemlere bir çözüm olarak ortaya çıkmıştır. Proje fikri ayrıca görselleştirilen uygulamalarla çocukların ve gençlerin ilgisini müzelere karşı arttırmayı amaçlamaktadır. Önemli bir turistik çekim ögesi olarak kabul edilen müzelerin, varlıklarını sürdürebilmeleri açısından çağın gereklerine ve gelişen teknolojiye uygun olarak
ziyaretçileri ile etkileşim ve iletişim içinde olmaları gerekmektedir. ARGA projesi ile yapılacak olan mobil uygulamada insanların teknolojiye olan ilgileri kullanılarak bu sorunu çözmek hedeflenmektedir. ARGA Projesi’nde Ziyaretçi bir müzeye gidip, telefonundan/tabletinden ARGA Uygulamasını açtığında karşısına uygulama içerisine eklenmiş müzeler çıkacaktır. Ziyaretçi bir müzeyi seçtiğinde
ilgi alanlarını belirlemek adına kısa bir anket yaptırılacaktır. Ankette verdiği cevaplara göre ilgi alanları belirlenecek bu ilgi alanları uygulama tarafından işlenecek ve bir müze turu
oluşturulacaktır. Sonrasında kamerası açılacak ve ilgi alanlarına göre ziyaretçiyi seçilen eserlere yönlendirecektir. Sanal rehber, engelli ziyaretçiler için özel olarak tasarlanacaktır. İşitme engelli
ziyaretçiler için yazılı anlatım, görme engelli ziyaretçiler için ise sesli şekilde anlatım seçenekleri olacaktır. Ayrıca ziyaretçi kamerasını ilgili eserlere/lahitlere/tablolara tuttuğunda ilgili nesneler veya o dönemde yaşamış kişilerin üç boyutlu modelleri telefonunun ekranında görüntülenecektir. Farklı müzelerde ki eserleri de artırılmış gerçeklik ile müze içerisinde sanal bir sergi olarak görebilecektir. Ziyaretçi tüm bu hizmetlerin yanında aynı zamanda uygulama içerisinden müzeleri sanal gerçeklik
(VR) ile online olarak diğer bağlanan insanlarla beraber gezme imkânı da bulacaktır. Tüm bu özelliklerin yanında ziyaretçi ile müze arasındaki etkileşimi en iyi düzeye getirmek adına müze
içerisine hazineler gizlenecektir. Ziyaretçi müze içerisinde gezerken bu hazineleri toplayabilecektir. Topladığı hazineler uygulama içerisindeki sanal cüzdanına “Müze Puan” olarak
eklenecek sonrasında uygulama mağazasında, müze biletleri, hediyelik eşyalar, uygulama içi özelliklerin açılması gibi satın alma seçenekleriyle kullanabilecektir.
