Research Project:
Matematik Saat (Matsaat)’İn Geliştirilmesi Ve Bu Saatin Matematik Öğretiminde Etkisinin Araştırılması

dc.contributorYrd. Doç. Dr. A. Çağrı BİBER, Yrd. Doç. Dr. Güler TULUK, Arş. Gör. Feyza Aliustaoğlu, Abdurrahman Ulaş, Mahiye Yapıcıoğlu Ulaş
dc.contributor.authorTUNA, Abdulkadir
dc.date.accessioned2024-01-28T21:44:40Z
dc.date.available2024-01-28T21:44:40Z
dc.description.abstractİlköğretim matematik öğretim programı, öğrencilerin yaşamlarında ve sonraki eğitim aşamalarında gereksinim duyabilecekleri matematiğe özgü bilgi, beceri ve tutumların kazandırılmasını amaçlamaktadır. Öğretim programı işlemlerde akıcı olmayı, matematik bilgileriyle iletişim kurmayı teşvik ederken, öğrencilerin matematiğe değer vermelerine ve problem çözme becerilerinin gelişimine vurgu yapmaktadır (MEB,2013). Bu proje 2 aşamadan oluşmaktadır; Birinci aşamada matematik saat ( MATSAAT) geliştirilecektir. Tablete tasarlanacak olan saat dijital olup Saat ve dakika göründüğünde, Saat ve Dakikanın EBOB (En Büyük Ortak Bölen) ve EKOK ( En Küçük Ortak Kat)’ u da görünecektir. Böylece her bir dakikada öğrenci yeni bir problemle karşılaşacaktır. Bu durumda öğrenci Saat ve Dakika ikilisinin EBOB ve EKOK’unu bulmak ve tahmin etmek için zihinsel faaliyetlere geçecektir. Bu durum öğrencinin tahmin edebilme zihinsel işlem yapabilme becerisini geliştirecektir. Bu sayede günümüzün vazgeçilmez teknolojik aletlerinde görsel matematiksel terimlere yer verilerek matematik eğitiminde kullanılması matematik eğitimine yeni bir boyut kazandıracağı düşünülmektedir. matsaat matsaat İkinci aşamada ise; geliştirilen bu saatin matematiğin öğrenilmesi zor konularından biri olan EBOB ve EKOK konularının öğretimindeki etkisi incelenecektir. Bunu için yarı deneysel model kullanılacaktır. EBOB ve EKOK konusunu yeni öğrenmeye başlayan iki gruptan biri deney grubu diğeri ise kontrol grubu olarak seçilecektir. Deney grubuna MATSAAT içeren bu tabletler, kontrol grubuna ise FATİH projesinden dağıtılan tabletler kullanılacaktır. İki ay sonra her iki gruba bu konuyla ilgili problemleri içeren başarı testi ve matematik tutum testi uygulanacaktır. Daha sonra bu veriler istatistiksel olarak değerlendirilecektir. Böylece MATSAAT içeren tabletlerin EBOB- EKOK konusunun öğretimindeki etkisi tespit edilmiş olacaktır.
dc.identifierKÜ-BAP01/2015-22
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/18350
dc.titleMatematik Saat (Matsaat)’İn Geliştirilmesi Ve Bu Saatin Matematik Öğretiminde Etkisinin Araştırılması
dspace.entity.typeProject
project.investigatorDoç.Dr.Abdulkadir TUNA
project.typeKapsamlı
relation.isPersonOfProject626afb1a-2cc1-4f3b-ba8a-648d28757ac9
relation.isPersonOfProject.latestForDiscovery626afb1a-2cc1-4f3b-ba8a-648d28757ac9

Files