Abdullah AYDIN, Mahmut Sami KILIÇ2023-05-092023-05-092018-01-01Aydin, A., Kiliç, M. (2018). Öğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(1), 241-246https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/371031/ogretmenlerin-fen-bilimleri-dersi-kapsaminda-laboratuvar-uygulamalari-hakkindaki-goruslerinin-planlanmis-davranis-teorisi-yardimiyla-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7658https://hdl.handle.net/20.500.12597/14407Bu çalışmada; Planlanmış Davranış Teorisinin (PDT) yardımıyla, fenbilimleri dersini yürüten öğretmenlerin bu ders kapsamında, laboratuvaruygulamaları yaptırma durumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmadabetimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Kastamonuilinde görev yapan 37 Fen Bilimleri ve Sınıf öğretmeni oluşturmaktadır.Araştırmada nitel veri toplama tekniklerinden yarı yapılandırılmış görüşmetekniği kullanılmıştır. Görüşme soruları PDT’nin üç temel boyutuna görehazırlanmıştır. Görüşmeler transkript edilerek PDT’nin boyutlarına göre üçana başlık altında içerik analizine tabi tutulmuştur. Çalışmanın sonucundaöğretmenlerin fen bilimleri dersi kapsamında laboratuvar uygulamalarınınöneminin farkında oldukları ve laboratuvar uygulamaları yapmaları halindeöğretim açısından faydalar temin ettikleri, bunun yanı sıra laboratuvaruygulamalarını gerçekleştirirken çeşitli zorluklarla karşılaştıkları tespitedilmiştirinfo:eu-repo/semantics/openAccessÖğretmenlerin Fen Bilimleri Dersi Kapsamında Laboratuvar Uygulamaları Hakkındaki Görüşlerinin Planlanmış Davranış Teorisi Yardımıyla İncelenmesiRESEARCH10.24106/kefdergi.378575371031241246