Dr. Öğr. Üyesi BURCU KARABULUTCOŞKUNAKÇAY, ARİF2024-01-282024-01-28https://hdl.handle.net/20.500.12597/18776Günlük yaşam ihtiyaçlarının giderek değişmesine paralel olarak bireylerin eğitim anlayışı da değişmektedir. Teknolojinin bilgiye erişimi kolaylaştırması ile bireyler istedikleri yerden istedikleri zaman öğrenebilmektedirler. Zaman ve mekândan bağımsız öğrenme tercihi beraberinde farklı türde öğretim içeriklerinin sunulduğu ortamların kullanımını artırmıştır. Bireylerin farklı öğrenme stiline sahiptirler. Bu farklılık öğretim ortamlarında sunulan içerik türlerinin de farklılaşmasını sağlamaktadır. Yapılan araştırmalar, yazılım üzerinden sunulan öğretim içeriklerinin çeşitlenmesinin bazı avantaj ve dezavantajlarının olduğunu belirtmektedir. Örneğin Butcher (2014), farklı içerik türlerinin birlikte kullanılmasının daha faydalı olduğunu belirtirken, Chandler & Sweller (1992) ve Mayer & Moreno (1998) iyi tasarlanmamış bir çokluortam öğrenme materyalinin öğrenmeden uzaklaştıracağını, birden fazla içerik türü arasında bilgi arayışı içerisinde olunacağını ve dolayısıyla dikkatin bölüneceğini belirtmektedir. Öğrencilerin çokluortam aracılığı ile sunulan öğretim araç ve gereçlerinde görsel araçların öğretim içeriğinden uzak ancak ilgi çekici olanlarını, öğretim açısından daha uygun ancak görsel niteliği daha düşük içeriklere tercih ettiğini belirlenmiştir (Lowe & Boucheix, 2011). Bu durumda bireylerin doğru bilgiye erişimi arayışa girmeden sağlamak için bazı ipuçlarının kullanılması önerilmektedir (Richter, Scheiter, & Eitel, 2016). Bu bilgilerden hareketle, bu araştırmanın amacı lisans öğrencilerinin dikkatinin ve çalışma belleğinin farklı türde ipuçları ile sunulan çokluortam öğrenme materyalinde öğrenme çıktıları ve zihinsel çabaları üzerine etkisinin incelenmesidir.Dikkatin Ve Çalışma Belleğinin Farklı Türde İpuçları Olan Çoklu Öğrenme Ortamlarında Öğrenmeye Ve Bilişsel Yüke Etkisi