Bektaş, Özgen Şahin2022-02-162022-02-162022-01http://hdl.handle.net/20.500.12597/1762Bu araştırmanın amacı, 2020-2021 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde görev yapan öğretmenlerin çokkültürlü eğitim algılarıyla sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Bu amaçla, araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, Türkiye’nin çeşitli illerinden farklı branşlardaki 362 öğretmenden oluşmaktadır. Araştırmanın nicel verilerinin toplanmasında öğretmenlere Çokkültürlü Yeterlik Algıları Ölçeği (ÇKYAÖ) ile Sınıf Yönetimi Becerileri Ölçeği (SBÖ) uygulanmıştır. Verilerin analizinde SPSS 26 sürümü kullanılmıştır. Normallik analizi testinde ise çarpıklık ve basıklık değerlerine göre dağılımın normal olmadığı belirlenmiştir. Bu nedenle verilerin analizinde parametrik olmayan yöntemler kullanılmıştır. Verilerin analizi sırasında betimsel istatistiklerin yanı sıra, üç veya daha fazla gruba sahip değişkenleri incelerken Kruskal-Wallis testi ve ikili grup karşılaştırmalarında Mann-Whitney U testi uygulanmıştır. İki bağımlı değişken arasındaki ilişkilerin incelenmesi için Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin çokkültürlü eğitim algıları ile sınıf yönetimi becerileri arasında negatif yönlü düşük düzeyde ilişki tespit edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇokkültürlülük, çokkültürlü eğitim, sınıf yönetimi, sınıf yönetimi becerileriÖğretmenlerin çokkültürlü eğitim algıları ile sınıf yönetimi becerileri arasındaki ilişkimasterThesis