Yrd. Doç. Dr. Kadir KARATEKİN, Yrd. Doç. Dr. M.Altan KURNAZ, Öğr. Gör.Atilla HEPKORUCU Engin Serdar DEMİRAYDINLI, Bahattin2024-01-282024-01-28https://hdl.handle.net/20.500.12597/18222Bu çalışmada, çevresel kirlilikler ve küresel ısınmanın dünya üzerindeki olumsuz etkilerinin giderilmesi eğitim boyutu altında incelenmesi amaçlanmıştır. Küresel ısınma, artan karbon salınımı ile mali faaliyetlere zarar vermektedir. Bu da karbon finansın ortaya çıkmasına sebep olmuştur. Karbon finansın amacı sürdürülebilir çevreye ulaşmakla beraber kirlilik unsurlarının transfer edilerek kar elde edilmesine dayanır. Bu noktada ise devreye ekolojik vatandaşlar girecektir. Çevre eğitimi sonucu çevre okuryazarlığını kazanan ve çevre bilincini yaşam tarzına yansıtabilen ekolojik vatandaşlardan oluşan bir toplum günlük yaşamında karbon salınımını en aza düşürerek çevreye en az zararı verecek ve dünyamızın iyileşmesine katkıda bulunacaktır. Bunun sağlanabilmesi için öğretmen adaylarının çevre okuryazarlık düzeylerinin geliştirilmesi gerekir. Anahtar Kelimeler: Karbon Finans, Küresel Isınma, Çevre Okuryazarlığı, Çevre Eğitimi, Ekolojik VatandaşlıkEkolojik Vatandaşlık İçin Öğretmen Adaylarının Küresel Isınma Konusundaki Çevre Okuryazarlığının Arttırılması: Karbon Finans Örneği (Öncül Çalışma)