Mehmet Akif CİNGİAbdullah Oğuz KILDANBerat AHİ2023-04-142023-04-142016-01-01Ci̇ngi̇, M., Kildan, A., Ahi̇, B. (2016). 48-60 Aylık Çocukların Öğretmen Kavramına Yönelik Algılarının Çizimler Aracılığıyla İncelenmesi. İlköğretim Online (elektronik), 15(1), 77-90https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/200112/48-60-aylik-cocuklarin-ogretmen-kavramina-yonelik-algilarinin-cizimler-araciligiyla-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8234Bu araştırmada, okul öncesi eğitim alan 48-60 aylık çocukların, öğretmen algılarını çizdikleri resimler aracılığıyla ortaya koymak amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden olgubilim kullanılarak yürütülen araştırmada, amaçsal örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılarak çalışma grubu oluşturulmuştur. Kastamonu merkez ilçede yer alan üç anaokulu ve 12 anasınıfında ölçütlere uyan toplam 285 çocuğa ulaşılmış, ön inceleme sonucunda 11 çocuğa ait çizimler uygun olmadığı için çıkarılmış ve toplam 274 çocuk ile çalışma grubu oluşturulmuştur. Araştırmada elde edilen veriler Aykaç (2012) tarafından geliştirilen 'Öğretmen Algı Kodlama Listesi' ne göre analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, çocukların büyük bir çoğunluğu öğretmenlerini insan ve kadın olarak algılamaktadır. Çocuklar öğretmenlerini en çok kırda ve okul bahçesinde ayakta dururken resmetmiştirturinfo:eu-repo/semantics/openAccess48-60 Aylık Çocukların Öğretmen Kavramına Yönelik Algılarının Çizimler Aracılığıyla İncelenmesiRESEARCH20011277901511305-3515