ARSLAN, ONUR2019-11-262019-11-262019http://hdl.handle.net/20.500.12597/1146Araştırmamızda İmam Hatip Liselerinde görev yapan İHL Meslek Dersleri öğretmenlerinin karşılaştıkları sorunlar ele alınarak; öğretmenlerimizin ortak sorunlarının neler olduğu ve sorunların eğitime nasıl etki ettiği ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yaptığımız araştırmada nitel araştırma yöntemiyle birlikte veri toplama aracı olarak yarı yapılandırmacı görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu tekniğin kullanılmasındaki amaç öğretmenlerin düşüncelerini daha rahat paylaşmalarını sağlamaktır. Çalışma grubu olarak Kastamonu ili seçilmiştir. Kastamonu il merkezi ve ilçelerine gidilerek İmam Hatip Liseleri’nde görev yapan 41 meslek dersi öğretmeni ile görüşme yapılmıştır. Araştırmamızda öğretmenlerin eğitim öğretim alanında en çok öğrenci, veli ile ilgili sorunlar yaşadıkları tespit edilmiştir. Bu problemlerin eğitim sistemi ile doğrudan bağlantılı olduğu görülmüştür. Tüm sorunların sebeplerine indiğimizde bu sorunların çok boyutlu olduğu ve birbirini tetiklediği fark edilmiştir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessİmam Hatip Lisesi, İ.H.L Meslek Dersleri ÖğretmenleriİMAM HATİP LİSELERİNDE GÖREV YAPAN MESLEK DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN KARŞILAŞTIKLARI SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ (KASTAMONU İLİ ÖRNEĞİ)masterThesis