Erol ÇİYDEMSelahattin KAYMAKCI2023-05-222023-05-222023-03-26Çi̇ydem, E., Kaymakci, S. (2023). Türkiye’de Köy Enstitülerinden Öğretmen Okullarına Geçiş Sürecinde Müfredattaki Yeni Bir Dersi Anlamak: 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının İncelenmesi. Vakanüvis Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi (Online), 8(1), 321-3702149-9535https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1161964/turkiyede-koy-enstitulerinden-ogretmen-okullarina-gecis-surecinde-mufredattaki-yeni-bir-dersi-anlamak-1953-sosyal-bilgiler-dersi-ogretim-programinin-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/15689Çalışmanın amacı, Türkiye’de 1953 yılında hazırlanmış olan Öğretmen Okulları ve Köy Enstitüleri Programında yer alan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nı analiz ederek değerlendirmektir. Çalışmada verilerin analizinde doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Türkiye’de sosyal bilgiler, ilk olarak Öğretmen Okullarında bir ders olarak okutulmuştur. Sosyal bilgiler dersinin Türkiye’deki tarihsel gelişimi hakkında literatürde birçok çalışma yer almaktadır. Ancak bu çalışmaların birçoğunda 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı (SBDÖP) hakkında hiç bilgi verilmemiştir. Bazı çalışmalarda ise program sadece birkaç cümlelik açıklamalarla yer almıştır. Bu anlamda 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı üzerindeki inceleme sosyal bilgiler dersinin tarihsel arka planına ışık tutacaktır. Aynı zamanda böyle bir inceleme Türk eğitim tarihi alanına yeni katkılar sağlayacaktır. Çalışmada tarihsel araştırma yöntemi kullanılmıştır.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessTürkiye’de Köy Enstitülerinden Öğretmen Okullarına Geçiş Sürecinde Müfredattaki Yeni Bir Dersi Anlamak: 1953 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programının İncelenmesiRESEARCH10.24186/vakanuvis.12329591161964321370812636-7777