Öğr. Gör.Esra DEMİRARSLAN, Yrd. Doç. Dr . Filiz ÖZEL,ÇAKIR, Selda KARAVELİ2024-01-282024-01-28https://hdl.handle.net/20.500.12597/18373Hemşireler solunumu ya da kalbi duran hastayı fark edip, ilk müdahalede bulunan kişilerdir. Bu nedenle hemşirelerin etkili bir kardiyopulmoner resüsitasyon (CPR) eğitimi almaları gerekmektedir. Yapılan çalışmalar mesleki eğitimleri sırasında CPR eğitimi almış doktor ve hemşirelerin etkili CPR uygulamadıklarını göstermektedir. Araştırmalar, hemşirelik öğrencilerinde CPR becerilerinin öğretilmesinde en uygun yaklaşımın belirlenmesi için daha fazla araştırmaya gereksinim olduğunu göstermektedir. Amaç: Araştırmanın amacı, CPR eğitiminde kullanılan iki farklı değerlendirme yönteminin öğrenme sürecine etkisinin incelenmesidir. Methot: İki grup içeren ve yarı-deneysel türde olan bu araştırmaya, 2015-2016 akademik yılında Kastamonu Üniversitesi Fazıl Boyner Sağlık Yüksekokulu Hemşirelik Bölümü'nde ilk yardım dersi alan öğrencilerle yapılması planlanmıştır. Grup I öğrencileri kendi CPR uygulamalarının video kayıtları çekilerek kayıtları izletilip kendilerini değerlendirmeleri ve CPR uygulamasını tekrarlamaları sağlanacaktır. Grup II öğrencilerinin CPR uygulamaları ise eğitmenler tarafından değerlendirilecek geribildirim verildikten sonra öğrencilerin CPR uygulamasını tekrarlamaları sağlanacaktır. Her iki grubun uygulama puanları hesaplanarak karşılaştırma yapılacaktır.Kardiyopulmoner Resüsitasyon Eğitiminde Kullanılan İki Farklı Değerlendirme Yönteminin Öğrenme Sürecine Etkisinin İncelenmesi