Erdaş, Eda2023-08-022023-08-022010https://hdl.handle.net/20.500.12597/16333Hatalı beslenme alışkanlıkları, okul çağı dönemindeki çocuklarda çeşitli bozukluklara sebep olabilir. Bu çalışmada, Kastamonu’da bazı ilköğretim okullarındaki öğrencilerin sahip oldukları beslenme alışkanlıklarının, onların sağlığına ve başarı düzeyine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya konu olan İlköğretim Okulları, bulundukları mahallelerdeki ailelerin gelir ve eğitim seviyeleri dikkate alınarak belirlenmiştir. Araştırma sırasında Şerife Bacı, Kırkçeşme, Ali Fuat Darende ve Kuzeykent İlköğretim Okullarındaki öğrencilerin günlük beslenme düzen ve alışkanlıkları anket yolu ile belirlenmiştir. Öğrencilerin beslenme alışkanlıkları ile sağlık seyri ve problemleri arasında bir bağ olup olmadığı yine anket sonuçlarına göre değerlendirilmiştir. Ayrıca öğrencilerin başarı durumları ile beslenme alışkanlığı ve sağlık durumu arasında ilişki hem öğrenciler üzerindeki anket ve hem de öğretmen ve idarecilerden alınacak bilgi ile belirlenmiştir. Elde edilen bulgular, istatistiki olarak analiz edilmiştir (SPSS). Yapmış olduğumuz araştırmada öğrencilerin beslenme alışkanlıklarının, öğrencilerin sosyodemografik ve sosyoekonomik yapılarından etkilendiği; öğrencilerin sahip olduğu beslenme alışkanlıklarının da, öğrencilerin sağlıklarını ve okul başarı durumlarını etkilediği sonucuna varılmıştır. Ulaşılan sonuçlar ışığında, beslenme eğitiminin gerekliliği ve doğru beslenme alışkanlıkları hakkında tavsiyelerde bulunulmuştur.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessKastamonu'da bazı ilköğretim okullarındaki öğrencilerin beslenme alışkanlıklarının sağlıkları ve başarıları üzerine etkisinin araştırılmasıInvestigatin of effect on health and performance of nutritional habits of students in some primary schools in KastamonuThesis