YILMAZ, ŞULE2019-10-302019-10-302017http://hdl.handle.net/20.500.12597/902Bir ülkede turizmin gelişmesi seyahat sektöründe sunulan hizmetin kalitesi ile doğru orantılıdır. Turistlerin evinden ayrılıp geri dönünceye kadar geçen sürede yanlarında bulunan acenta personelinin sunacakları hizmetin turistlerin aynı ülkeye tekrar gelip gelmeyecekleri konusundaki kararlarında etkisi yadsınamaz. Ancak çalışanların turisti memnun edebilmesi için öncelikle kendilerinin işlerinden memnun olmaları bunun için ise sorunlarının çözümlenmiş olması gerekmektedir. Bu bağlamda araştırmanın amacı; Türkiye’de seyahat sektöründe istihdam edilen yabancı uyruklu personel profilini ortaya çıkarmanın yanında sorunlarını, beklentilerini ve düşüncelerini belirlemektir. Araştırmada anket tekniği kullanılmış ve veriler istatistiki analizlere tabi tutulmuştur. Elde edilen bulgulara göre; Türkiye’ye çalışmak üzere gelen yabancılar arasında ilk sırayı % 35,2’lik bir oranla Rus vatandaşlarının ikinci sırayı ise Türk Cumhuriyetlerinden gelenlerin aldığı, Türkiye’yi tercih edenlerin % 40,3’ünün 26-30 yaş grubu arasında oldukları, % 75,2’inin lisans ve lisansüstü eğitim aldıkları katılımcıların % 80’nin turizm konusunda eğitimli oldukları, % 60’dan fazlasının en az 3 yıllık rehberlik tecrübelerinin olduğu, % 73,6’sının kendi ülkelerinde herhangi bir işlerinin olmadığı, % 60’ının Türkiye’ye 3 defadan fazla geldikleri, % 96’sının aylık 300 dolardan fazla kazandıkları, % 49,1’nin Türkiye’deki işlerini İnsan Kaynakları şirketleri aracılığıyla buldukları, % 98,4’ünün Türkçe bildikleri, % 35,7’sinin ise Türkçe ve anadilleri dışında ikinci bir dil olarak İngilizce konuşabildikleri, meslek seçiminde ve çalışmak için Türkiye’yi tercih etmelerinde etkili olan unsurlar arasında ilk sırada ‘ailem’ ikinci sırada ‘yakın arkadaşlarım’ seçeneklerinin yeraldığı, katılımcıların % 39’nun ‘çalışma izni’ olduğu, % 31,8’inin acenta ile sorun yaşadıkları, yaşanılan en önemli sorunun ‘iş yoğunluğu’ ve ‘sosyal hakların gözetilmemesi’ olduğu, en olumlu değerlendirmeler arasında iyi para kazandıklarına inandıkları, % 99’unun Türkiye’de bulunuyor olmaktan memnun oldukları, % 84,5’nin Türkiye’ye çalışmak için tekrar gelmeyi düşündükleri, Rus ve Kazak asıllı personelin eğitim düzeyi olarak diğerlerinden yüksek olduğu ve Türkiye’de bulunmaktan en fazla Kazakların memnun olduğu sonucu elde edilmiştirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessTurizm, Seyahat Sektörü, Tur Acentesi, Sektör Çalışanları, Yabancı Uyruklu PersonelTÜRKİYE’DE SEYAHAT SEKTÖRÜNDE İSTİHDAM EDİLEN YABANCI UYRUKLU ÇALIŞANLAR ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAmasterThesis