İhsan YILMAZALABAŞ, Ramazan2024-01-282024-01-28https://hdl.handle.net/20.500.12597/18526Bir sistem olarak eğitim çeşitli ögeleri içermektedir. Öğrenci ve öğretmen yanında farklı kademelerdeki eğitim kurumları ve bu kurumların yönetimi, eğitim sistemin temel ögelerini oluşturur. Bu ögelerin her biri yakından ya da uzaktan eğitimin kalitesini etkilemektedir. Eğitimin kalitesini etkileyen bu ögelerden belki de en önemlisi tüm eğitim sistemini etkilemesi bakımından yönetimdir. Eğitim sistemi, yetiştirilmek istenilen bireylere önceden belirlenmiş amaçları kazandırmada okullara büyük sorumluluklar yüklemektedir. Okulların ülkelerin amaçlarına uygun olarak arzu edilen eğitim ve öğretimi nitelikli olarak sunmalarında da iyi yönetilmeleri gerekmektedir. Bu bağlamda eğitim sisteminin okul yöneticisi boyutunun çeşitli açılardan değerlendirilmesi önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı okul yöneticilerinin saygınlığını öğretmen, veli ve yönetici görüşlerine başvurarak çeşitli açılardan ortaya koymaktır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden durum çalışması yöntemi kullanılarak gerçekleştirilecektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 yılında Kastamonu il merkezinde ve merkeze bağlı köylerde bulunan sosyo-ekonomik açıdan farklılıklar gösteren okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan okul yöneticileri, bu kurumlarda görevli öğretmenler ve çocukları bu eğitim kurumlarında eğitim gören veliler oluşturacaktır. Araştırma sürecinde veri toplama aracı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılacaktır. Görüşmeler her bir katılımcıyla gönüllülük esasına dayanarak gerekli izinlerin alınmasının ardından gerçekleştirilecektir. Görüşmeler sonucunda elde edilen veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleriyle analiz edilecektir. Araştırma sonucunda elde edilen sonuçlar ile okul yöneticilerinin hem kendileri hem de paydaşları tarafından saygın görülüp görülmeme durumları ortaya konmuş olacaktır. Ayrıca araştırma sonucunda okul yöneticilerinin saygınlığının hem iç paydaşlar hem de dış paydaşlar tarafından nasıl algılandığı belirlenmiş olacaktır.Okul Yöneticilerinin Saygınlıklarının Öğretmen, Okul Yöneticisi Ve Veli Görüşlerine Göre Belirlenmesi