Yrd. Doç. Dr. İNCİ SEVİNÇ KRAVKAZ KUŞCU,Ufuk KaderALTUNEL, Arif Oğuz2024-01-282024-01-28https://hdl.handle.net/20.500.12597/18528Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) ülkemizin jeolojik ve topoğrafik yapısından kaynaklanan zemin koşulları nedeniyle, aktif veya potansiyel heyelanlı bölgelerden yol güzergahı geçirme problemi ile karşı karşıyadır. Yolun gerek proje, gerekse yapım aşamalarında doğal olarak heyelana ve toprak kaymalarına elverişli olan bu yapı göz önünde bulundurulmakta ve jeolojik-jeoteknik araştırma çalışmaları yürütülmektedir. Sadece drenaj tedbirleri ile bertaraf edilebilen sorunlardan, ankrajlı-kazıklı perde ile sabitlenmeye kadar, çok geniş bir yelpazede maliyetleri göz önüne almayı gerektiren soruna, karşılaşılan soruna göre çözüm geliştirilmesi gereği çok açık bir şekilde kabul görmüştür. Çalışmalar farklı ölçek ve birçok farklı yöntem kullanılarak sürdürülmüş ve sürdürülmektedir, ancak yapılanların hepsinin kesin sonuç ürettiği söylenemez. Bu çalışma, Kastamonu-Karabük karayolu üzerindeki kazı şevleri üzerinde yürütülecektir. Her bir kazı şevi, total station kullanılarak mikro ölçekte modellenecek ve alınacak toprak örnekleri üzerinde yürütülecek analizler neticesinde, şevlerde karşılaşılan farklı ölçeklerdeki bozulmalara neden olan sebepler araştırılacaktır.Üzerinde Bitki Örtüsü Bulunmayan Karayolu Şevlerindeki Kütle Hareketlerine Neden Olan Faktörlerin İncelenmesi: Kastamonu-Karabük Karayolu Örneği.