Kara, Fatma2023-08-082023-08-082017https://hdl.handle.net/20.500.12597/16768Bu çalışmanın amacı, altıncı sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama çıkarma işlemine yönelik temsil tercihlerini belirlemek ve kendi tercihlerindeki başarı durumlarını ortaya koymak; kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerinde yer verilen temsiller (cebirsel, model, sayı doğrusu ve metinsel) arasındaki geçiş durumlarını inceleyerek öğrencilerin her bir temsil türünü oluşturma becerilerinianaliz etmektir. Araştırma durum çalışması olarak yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubu, 2015– 2016 eğitim öğretim yılında Kastamonu il merkezinde bulunan MEB’e bağlı üç ortaokulun altıncı sınıfında öğrenim gören 31’i erkek 28’i kız olmak üzere toplam 59 öğrenciden oluşmaktadır. Örneklem seçiminde amaçlı (kasıtlı) örneklem seçim yöntemi kullanılmıştır. Çalışılacak okulların belirlenmesinde il genel başarı ortalaması dikkate alınıp başarı düzeyi ortalama seviyesinde olan 3 okul çalışmaya dâhil edilmiştir. Veriler Kesirlerde Toplama - Çıkarma İşlemi Çoklu Temsil Testi ile toplanmıştır ve önceden belirlenen temsiller arası geçiş ölçütleri doğrultusunda analiz edilmiştir. Kodlamalardan elde edilen veriler doğrultusunda öğrencilerin temsil tercihleri ve tercihlerindeki başarı durumlarına ilişkin yorumlamalar betimsel istatistikler (yüzde ve frekans) kullanılarak verilmiştir. Araştırma bulgularına göre en çok tercih edilen temsil türü model temsilidir (%42). Cebirsel temsil tercihlerde ikinci sırada yer alırken metinsel temsiller en az tercih edilen temsil türü olmuştur. Temsillerdeki başarı durumları incelendiğinde öğrencilerin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerinde en başarı oldukları temsil türleri cebirsel ve model temsillerdir. Diğer taraftan öğrencilerin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerinde metinsel ve sayı doğrusu temsil türlerinde başarı durumlarının oldukça düşük olduğu görülmüştür. Öğrencilerin temsil oluşturma becerilerine bakıldığında, öğrencilerin temsil geçişlerinde belirlenen her adımda hata yaptıkları ortaya çıkmaktadır. Öğrencilerin model temsil oluşturmada verilen kesre uygun bütünlerden payı belirleme adımlarında daha fazla hata yaptıkları belirlenmiştir. Cebirsel temsil oluşturmada ise işlemi gerçekleştirme hatalara daha fazla belirlenen hatadır. Sayı doğrusu temsilinde verilen kesirleri sayı doğrusunda ifade etme ve sonucu gösterme adımlarında problemlerle karşılaşılırken metinsel temsil oluştururken verilen işleme uygun soru kökü oluşturma adımında yapılan hatalar dikkat çekmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessÇoklu temsiller, ortaokul matematik eğitimi, temsil oluşturma becerisi, temsiller arası geçişAltıncı sınıf öğrencilerinin kesirlerde toplama ve çıkarma işlemlerinde farklı temsilleri kullanma becerilerinin incelenmesiAn investigation of sixth grade students' skills of using multiple representations in addition and subtraction of fractionsThesis