TURAN, Selma2019-11-292019-11-292018http://hdl.handle.net/20.500.12597/1221Bu çalışmanın amacı, yapılandırmacı laboratuvar yaklaşımına ve bilimsel süreç becerilerine dayalı olarak geliştirilen ev deneyleri etkinliklerinin öğrencinin fen başarısı üzerine etkisini belirleyebilmektir. Araştırmada ön test-son test kontrol grubu deneysel desen kullanılmıştır. Araştırma, Kastamonu ilinde ortaokul 6. sınıfta okuyan 47 öğrenci ile yürütülmüştür. Fen bilimleri derslerinde, dört hafta boyunca 24 kişilik deney grubunda, yapılandırmacı yaklaşıma uygun ve bilimsel süreç becerilerine dayalı olarak geliştirilen etkinlikler ile uygulanmıştır. 23 kişilik kontrol grubuna ise, konu ile ilgili bilgilerin büyük bir kısmının verildiği, bilimsel süreçler açısından yetersiz ve bilgiyi doğrulama amaçlı olarak hazırlanmış ve tüm uygulama basamaklarının belirtilmiş olduğu etkinlikler uygulanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen Fen Bilimleri Başarı Testi aracılığıyla toplanmıştır. Hazırlanan başarı testi öğrencilere, deney öncesi ve sonrası “ön test – son test” olarak uygulanmış ve elde edilen nicel veriler SPSS istatistik paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Bu çalışma ile öğrencilerin ev ortamında yaptıkları deneylerden yola çıkarak fen bilimleri dersindeki gerekli kazanımı kendi bilişsel süreçlerini kullanarak kazanmaları sağlanmıştır. Araştırma sonucunda, etkinliklerin bilimsel süreç becerileri ile ilgili kazanımlar açısından geliştirildiği, bu etkinliklerin uygulanabilir olduğu ve deney ile kontrol grupları arasında akademik başarı açısından, deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessFen eğitimi, ev laboratuvarı, yapılandırmacı yaklaşım, bilimsel süreç becerileriFEN EĞİTİMİNDE EV LABORATUVARI ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİmasterThesis