Yıldız, Rabia2024-01-252024-01-252023https://hdl.handle.net/20.500.12597/18187Çalışma ortaokul 6. Sınıfta okuyan 34 öğrencinin fen bilimleri dersinde, sınıf içi zaman yönetimi davranışlarının akademik başarıya olan etkisini belirleyebilmek amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda öğrencilerin sınıf içi zaman yönetimi davranışları dört hafta süreyle gözlemlenmiştir. Yapılandırılmış gözlem formu kullanılmıştır. Dört haftanın sonunda gözlemler analiz edilerek zaman yönetimi davranışlarının yapılıp yapılmadığı belirlenmiştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak; uzman görüşü alınarak hazırlanan, 19 zaman yönetimi davranışı belirlenmiştir. Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırlamış olduğu beceri temelli sorulardan oluşan başarı testi kullanılmıştır. Bu test önceki yıl fen bilimleri dersini alan öğrencilere uygulanmıştır. Başarı testinin normal dağılım gösterdiği bulunmuştur. Akademik başarı testi gözlemlere başlamadan önce ön test, gözlemler yapıldıktan sonra son test olarak uygulanmıştır. Her bir zaman yönetimi davranışı için ayrı ayrı regresyon testi yapılmıştır. Zaman yönetimi davranışlarıyla akademik başarı arasındaki ilişki belirlenmiştir. Buna göre 19 zaman yönetimi davranışlarından 13 tanesinin başarıya anlamlı olarak etki ettiği, 6 tanesinin akademik başarıya etkisinin düşük olduğu ve istatistik olarak da anlamlı olmadığı bulunmuştur. Bu çalışmanın derslerin yeniden yapılandırılmasına, akademik başarının arttırılmasına, sınıf ve ders yönetimine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessZaman Yönetimi, Akademik Başarı, Öğrenci DavranışlarıFen bilimleri dersindeki zaman yönetimi davranışları ile akademik başarı arasındaki ilişkiThe relationship between time management behaviors in science courses and academic successmasterThesis