Fürüzan ASLANNur BELKAYALIİlkden TALAY2023-04-152023-04-152010-01-01Aslan, F., Belkayali, N., Talay, İ. (2010). Okul öncesi eğitim kurumlarinda doğa dostu ve çocuk katilimi temelli dış mekan tasarim yaklaşimlari: Bir proje önerisi. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 18(1), 317-3221300-8811https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/106264/okul-oncesi-egitim-kurumlarinda-doga-dostu-ve-cocuk-katilimi-temelli-dis-mekan-tasarim-yaklasimlari-bir-proje-onerisihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8574Okul öncesi dönem, çocuklarının kişiliklerinin şekillendiği önemli bir dönemdir. Öğrenme süreçlerinde dış mekânın eğitim ortamı olarak kullanılması, çocukların fiziksel, sosyal, duygusal ve bilişsel gelişimlerini destekleyici önemli bir araçtır. Bu alanlar çocuk gelişimini destekleyecek şekilde disiplinler arası bir çalışmayla, çocukların, velilerin, okul yönetiminin beklentileri de göz önünde bulundurularak şekillendirilmelidir. Çocuk katılımı bu sürecin önemli bir boyutudur. Kendi haklarını savunabilen, başkalarının hakkına saygı duyan, işbirliği yapabilme bilinci gelişmiş, paylaşımcı, kendi yeteneklerinin farkında olan, kendini özgürce ifade edebilen birer bireyler yetiştirmek için çocukların aktif katılımı önemlidir. Bu teknik not kapsamında, doğa dostu ve çocuk katılım temelli bir anlayışla geliştirilen ve okul öncesi eğitimde kalitenin arttırılmasına yönelik öneri projeye ilişkin değerlendirme, görüş ve bilginin konuyla ilgili uzmanlarla paylaşımını hedeflenmektedir.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessOkul öncesi eğitim kurumlarinda doğa dostu ve çocuk katilimi temelli dış mekan tasarim yaklaşimlari: Bir proje önerisiOTHER106264317322181