KARABIYIKOĞLU, Levent2019-11-012019-11-012018http://hdl.handle.net/20.500.12597/9412012-2013 eğitim öğretim yılında uygulamaya konulan 4+4+4 sistemi zorunlu eğitim sürecinde birçok yeniliği beraberinde getirmiştir. Bu değişikliklerin en başında zorunlu eğitimin 8 yıldan 12 yıla çıkartılması gelmektedir. Ayrıca ikinci 4 ile birlikte bir önceki öğretim yılına kadar ilkokulda sınıf öğretmenlerinin rehberliğinde 5 yılını tamamlamayı bekleyen öğrenciler, bu yıldan itibaren kendilerini bir anda 5. Sınıfta zorunlu eğitimin “ortaokul” kısmında ve farklı bir okulda bulmuşlardır. Ayrıca artık derslerine branş öğretmenleri girmektedir. Bu durumun hem öğrenciler açısından, hem de ilk kez 5. Sınıflara derse giren branş öğretmenleri için oldukça farklı ve zorlu bir durum olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmanın amacı, 4+4+4 sistemi ile birlikte 5.sınıf matematik derslerine ilk kez giren ilköğretim matematik öğretmenlerinin yaşadıkları zorlukları tespit etmek ve katılımcıların süreç hakkındaki görüşlerini incelemektir. Bu çalışmayla yapılan değerlendirmeler neticesinde eğitim adına bir takım dersler çıkarmak ve bu alanda yapılacak diğer bilimsel çalışmalara yardımcı olmak hedeflenmektedir. Alan taraması yöntemi kullanılan araştırmanın örneklemi, Kastamonu il merkezindeki devlet ortaokullarında 5. sınıf matematik öğretmeni olarak görev yapan 45 matematik öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırma kapsamında elde edilen veriler içerik analizi yöntemine göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda, çalışmaya katılan matematik branş öğretmenlerinin büyük bir kısmının 5. Sınıflarda ders anlatmaya başlamadan önce; öğrencilerinin seviyelerine inememe, konu sayısının fazla olmasından dolayı süreyi yetiştirememe ve öğrencilerin hazır bulunuşluluğundaki eksiklikler gibi bir takım kaygılarının olduğunu, buna karşın katılımcı öğretmenlerin ders anlatmaya başladıktan kaygılarının bittiğini ifade ettikleri görülmektedir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccess4+4+4 sistemi, 5.sınıf matematik dersi, öğretmen görüşleri4+4+4 SİSTEMİNDE İLK KEZ 5. SINIF DERSLERİNE GİREN MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN SÜREÇ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİmasterThesis