Arş. Gör. AHMET ÜNAL,Kimyager ÖZLEM KOCAOĞLUYERLİKAYA, Zekeriya2024-01-282024-01-28https://hdl.handle.net/20.500.12597/18510Çevre eğitimi; insanları çevre konusunda bilgilendirmek, bilinçlendirmek ve kalıcı davranış değişikliği kazandırmak için toplumun tüm kesimlerini kapsamalıdır. Çevre eğitiminin temel amacı eğitim ve öğretim sürecinden geçen kişilerin çevre konusunda sorumlu davranışlar sergileyebilmelerine imkan sağlayan ve teşvik edici bilgi, beceri ve değer yargıları ile donanmış bireyler olarak yetişmelerine yardımcı olmaktır. Bu çalışmada, çevre kimyası ve çevre eğitimi kapsamında, atıksu ve içme suyu su analizlerinde uygulaması kolay ve ekonomik olacağı düşünülen, çevre eğitimindeki uygulamaları destekleyebilecek ve endüstriyel açıdan da bazı pratik uygulamaları olabilecek bir yöntem geliştirilecektir. Suda çözünen maddelerin miktar tayininde, spektrofotometre cihazına gerek kalmadan, standart çözeltilerden hareketle, sudaki bazı kirlilik parametrelerinin derişimine bağlı olarak farklı renk tonlarına sahip kartlar geliştirilecek, bu kartlar aracılığı ile karmaşık ve pahalı analiz cihazlarına gerek kalmadan suda kirliliğe sebep olan parametrelerin miktar olarak bu kirlilik düzeyinin hangi aralıklarda olduğu tespit edilebilecektir. Araştırmacılar tarafından yöntemin uygulanabilirliliği ile ilgili güvenirlik ve geçerlilik çalışmaları yapıldıktan sonra, çeşitli alanlardan temin edilecek su numunelerinden hareketle yöntemin çevre eğitimindeki uygulanabilirliğini görmek amacıyla lisans düzeyinde öğrenim gören bir grup öğrenci ile çeşitli etkinlikler gerçekleştirilecektir.Çevre Eğitiminde Su Ve Su Analizleri İçin Yöntem Geliştirme