Uçar, Emel2024-01-252024-01-252023https://hdl.handle.net/20.500.12597/18181Değerler, insan hayatına yön veren önemli ölçütlerdir. Değerler eğitim sistemi içerisinde çeşitli dersler yoluyla bireylere kazandırılmaktadır. Değerlerin ve değer öğretiminin en çok vurgulandığı derslerden birisi sosyal bilgiler dersidir. Bu ders değerler yoluyla iyi ve etkili vatandaşlar yetiştirmeyi hedefler. Bu araştırmada Türklerin hayatında önemli bir yer tutan Kutadgu Bilig adlı eserin 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda yer alan 18 değer açısından incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın veri kaynağını Kutadgu Bilig adlı eser oluşturmaktadır. Araştırmada veriler doküman analizi yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda yer alan 18 değerin Kutadgu Bilig’de yer aldığı tespit edilmiştir. Kutadgu Bilig’de en fazla adalet, dayanışma ve bağımsızlık değerlerine yer verilirken en az estetik, çalışkanlık ve tasarruf değerlerinden bahsedildiği görülmektedir. Eserde 2018 Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı’nda yer almayan dostluk, öz denetim, sabır, cömertlik, erdem, tevekkül ve fedakârlık değerleri de tespit edilmiştir. Bu değerlerden Kutadgu Bilig’de en fazla erdem, cömertlik ve tevekkül değerlerine değinildiği görülmektedir. Araştırmadan elde edilen sonuca göre Kutadgu Bilig adlı eserin değerler açısından sosyal bilgiler dersine kaynaklık edebileceği görülmüştür. Bu doğrultuda sosyal bilgiler derslerinde değerlerin kazandırılmasında Kutadgu Bilig’den yararlanılması önerilebilir.trinfo:eu-repo/semantics/openAccessSosyal Bilgiler, Değerler, Öğretim Programı, Kutadgu BiligKutadgu Bilig'in 2018 sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan değerler açısından incelenmesiKutadgu Bilig's analysis of the values in the social studies curriculummasterThesis