Turhan ÇETİNZafer KUŞ2023-04-142023-04-142014-04-01Çeti̇n, T., Kuş, Z. (2014). İlköğretim Öğrencilerinin Demokrasi Algıları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 14(2), 769-7901303-0485https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/236167/ilkogretim-ogrencilerinin-demokrasi-algilarihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8338Bu çalışmada ilköğretim öğrencilerinin demokrasi algılarının tespit edilmesi, bunları etkileyen faktörlerin ortaya çıkarılması, ortaya çıkan sonuçların diğer ülkelerde elde edilen sonuçlar ile karşılaştırılması amaçlanmıştır. Araştırma 2011-2012 eğitim öğretim yılında, Türkiye geneli 26 ilden tabakalı örneklem modeli ile seçilen 6., 7. ve 8. sınıfta öğrenim gören toplam 1667 öğrenci ile tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak "Demokrasi Algısı Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre ilköğretim öğrencilerinin demokrasi algıları cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba eğitim durumu, ailenin gelir durumu, yaşadığı yer değişkenlerine göre farklılık göstermektedir. Türkiye'de demokrasi algısı ölçeğinden elde edilen ortalamaları ile bu çalışmanın yapıldığı diğer 28 ülkenin ortalamaları arasında farklılık bulunmuştur. Genel olarak olumlu maddelerdeki ortalamaların Türkiye'de öğrenim gören öğrencilerde düşük olduğu, olumsuz maddelerde ise Türkiye'deki öğrencilerin demokrasi algısının diğer 28 ülkedeki öğrencilere göre daha yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştırturinfo:eu-repo/semantics/openAccessİlköğretim Öğrencilerinin Demokrasi AlgılarıRESEARCH2361677697901422148-7561