Selahattin KAYMAKCI, Abdulkerim DEMİR, İdris KINASAKAL2023-05-092023-05-092019-04-01Kaymakci, S., Demi̇r, A., Kinasakal, İ. (2019). ORTAOKUL 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE YEREL TARİH KULLANIMINA BİR ÖRNEK: SAFRANBOLU GEZİSİ. Turkish Studies - Educational Sciences , 14(6), 3181-3202https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/375663/ortaokul-5-sinif-sosyal-bilgiler-dersinde-yerel-tarih-kullanimina-bir-ornek-safranbolu-gezisihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7361https://hdl.handle.net/20.500.12597/14702Sosyal Bilgiler dersinde okul dışı öğrenme ortamları önemli bir yertutmaktadır. Okul dışı öğrenme ortamlarından biri de yerel tarihyöntemidir. Bu araştırmanın amacı ortaokul 5. sınıf Sosyal Bilgilerdersinde yerel tarih gezisi kapsamında yapılan etkinliklere yöneliköğrenci ve öğretmen görüşlerini ortaya koymaktır. Araştırmada nitelmetodoloji kapsamında eylem araştırmasından yararlanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı baharyarıyılında Karabük il merkezinde bulunan bir ortaokulun 5. sınıflarındaöğrenim gören toplam 17 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma içeriğidoğrultusunda veri toplama araçları da çeşitlendirilmiştir. Bu bağlamdaaraştırmada yapılandırılmış mülakat, çalışma yaprakları ve gezigünlüklerinden yararlanılmıştır. Araştırmada toplanan veriler içerikanalizi yardımıyla çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, Sosyal Bilgilerdersi öğretim programında önerilmesine ve programda uygun kazanımlarbulunmasına rağmen (Milli Eğitim Bakanlığı, 2005) öğrencilerin öncekiöğrenim yaşantılarında bu mekânlardan hiçbirini okul gezisi aracılığıylaziyaret etmedikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin tamamı bu tür gezilerintekrarının olması halinde geziye muhakkak katılacaklarını ifade etmiştir.Öğrencilerin çoğu yerel tarih gezisinin, bilgilerin kalıcı hale getirilmesindeve konu alanına yönelik yeni bilgiler edinmelerine katkı sağladığını ifadeetmişlerdir. Araştırma sonrasında ortaya çıkan en önemli öneri ise; yereltarih özelinde okul dışı Sosyal Bilgiler öğretimini engelleyen etmenlerin(bürokratik işlemler, prosedürler, zaman kısıtlaması vb.) mümkünolduğunca en aza indirilmesi gerekir.info:eu-repo/semantics/openAccessORTAOKUL 5. SINIF SOSYAL BİLGİLER DERSİNDE YEREL TARİH KULLANIMINA BİR ÖRNEK: SAFRANBOLU GEZİSİRESEARCH10.29228/TurkishStudies.3686337566331813202