Cüneyt COŞKUN2023-05-092023-05-092019-10-01Çoşkun, C. (2019). AYDINLANMA DÖNEMİ’NİN DÖNEMİN ENTELEKTÜEL TAVRI AÇISINDAN BİLİM KÜLTÜRÜ TARİHİ İÇİNDEKİ YERİ. Kafkas Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(24), 463-478https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/337778/aydinlanma-doneminin-donemin-entelektuel-tavri-acisindan-bilim-kulturu-tarihi-icindeki-yerihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7493https://hdl.handle.net/20.500.12597/15462“Hakiki dünya” tektir, ama bu dünyayı anlamlandırmak maksadıyla kurgulanmış, farklı yöntemlere sahip, birden çok “zihni dünya” vardır. Bu “zihni dünya”lardan biri de, fertlere bilimsel seziş ve izan kazandırmayı hedefleyen, bilim kültürüdür. Bilim kültürü tarihçesinde, hem bir dönemi hem de bir anlamlandırma biçimini ifade eden önemli bir kesit ise “mutlak akıl çağı”, yani aydınlanma dönemidir. Bu çalışmanın amacı da, budönemin bilimsel “zihni dünya” tasarımının, siyasi, ekonomik ve toplumsal inşaya odaklanan içerik altında ezildiğini ve dönemin entelektüel tavrının da, buna zemin hazırladığını, bilimin parametreleri çerçevesinde eleştirel bir bakış tarzıyla değerlendirmektir.info:eu-repo/semantics/openAccessAYDINLANMA DÖNEMİ’NİN DÖNEMİN ENTELEKTÜEL TAVRI AÇISINDAN BİLİM KÜLTÜRÜ TARİHİ İÇİNDEKİ YERİRESEARCH10.9775/kausbed.2019.048337778463478