Duran AYDINÖZÜ, Ufuk SÖZCÜ2023-05-092023-05-092018-07-01Aydinözü, D., Sözcü, U. (2018). 7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerindeki Değişim. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(2), 589-597https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/324021/7-sinif-ogrencilerinin-bilimsellik-degerine-iliskin-zihinsel-modellerindeki-degisimhttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7707https://hdl.handle.net/20.500.12597/14411Bu çalışmanın amacı ortaokul öğrencilerinin bilimsellik değerine ilişkin zihinsel modellerindeki değişimi belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Kastamonu il merkezindeki üç ortaokulda 7.sınıfta öğrenim gören 311 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada yöntem olarak zayıf deneysel desenlerden tek grup ön test-son test desen modeli kullanılmıştır. Veri toplama aracında öğrencilerden metafor oluşturmaları ve çizim yapmaları istenmiştir. Elde edilen veriler ışığında öğrencilerin zihinsel modelleri ve bu modellerdeki değişim tespit edilmiştir. Sonuç olarak; öğrencilerin bilimsellik değerine ilişkin metafor, çizim ve zihinsel model oranlarında artış yaşandığı gözlenmiştir. Ulaşılan sonuçlar doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir.info:eu-repo/semantics/openAccess7. Sınıf Öğrencilerinin Bilimsellik Değerine İlişkin Zihinsel Modellerindeki DeğişimRESEARCH10.24106/kefdergi.389882324021589597