Abdullah Çağrı BİBER, Semahat İNCİKABI2023-05-092023-05-092018-07-01Bi̇ber, A., İnci̇kabi, S. (2018). Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Yer Verilen Temsiller Arası İlişkilendirmeler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 26(3), 729-740https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/321859/ortaokul-matematik-ders-kitaplarinda-yer-verilen-temsiller-arasi-iliskilendirmelerhttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7732https://hdl.handle.net/20.500.12597/14419Bu çalışmanın amacı, ortaokul matematik ders kitaplarındaki kullanılan temsil türlerini belirlemek ve temsil türleri arasında yer verilen ilişkilendirmeleri ortaya koymaktır. Bu araştırma nitel bir araştırma olup, ortaokul matematik ders kitaplarında yer alan temsil türlerini analiz etmek için doküman analizi yöntemi kullanılarak matematik ders kitapları, matematikte kullanılan sözel, cebirsel, model, tablo, grafik ve gerçek yaşam temsilleri dikkate alınarak incelenmiştir. Çalışmada MEB komisyonu tarafından hazırlanmış ve 2015-2016 akademik yılında kullanımda olan ders kitaplarında yer alan etkinlikler, çözümü kitapta verilen sorular ve çözülecek sorular analiz edilmiştir. Verilerin kodlama sürecinde birbirinden bağımsız çalışan iki araştırmacı yer almıştır. Araştırma bulgularına göre ders kitaplarında yer verilen temsiller arası geçiş en fazla cebirsel, sözel ve model temsiller ile cebirsel, sözel, model ve açık temsiller arasında gerçekleşmiştir. Diğer ikili eşleşmelerin oldukça düşük oranlarda kalması dikkat çekicidir.info:eu-repo/semantics/openAccessOrtaokul Matematik Ders Kitaplarında Yer Verilen Temsiller Arası İlişkilendirmelerRESEARCH10.24106/kefdergi.415690321859729740