Melike FAİZEmine KARASU AVCI2023-04-142023-04-142019-06-01Fai̇z, M., Avci, E. (2019). “Atatürkçülük” Kavramına İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Metaforik Algıları. BAYBURT EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 14(28), 217-252https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/354901/ataturkculuk-kavramina-iliskin-sosyal-bilgiler-ogretmen-adaylarinin-metaforik-algilarihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/7416Atatürkçülük kavram olarak Mustafa Kemal Atatürk’ün düşüncelerinin takipçisi olmaanlamını içeren, Atatürk milliyetçiliğine bağlı, belirli bir sınıfa ait olmayan aklı ve bilimiönde tutan ideolojidir. Atatürkçü ideolojinin temelini, Mustafa Kemal Atatürk'ün düşüncelerive uygulamalarıyla ortaya koyduğu amaçlar, ilkeler ve gerçekleştirdiği yenilikler oluşturur.Atatürkçülük, Türk tarihinden, Türk vatanının sahip olduğu kaynaklardan ve Türk insanınınisteklerine çare bulma ihtiyacından doğmuştur. Bu araştırmada, Sosyal Bilgiler öğretmenadaylarının Atatürkçülük kavramına ilişkin metaforik algıları incelenmiştir. Araştırmafenomenoloji olarak desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 208 Sosyal Bilgileröğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada veriler öğretmen adaylarından “Atatürkçülük… gibidir. Çünkü … .” cümlesini tamamlamaları istenerek elde edilmiştir. Elde edilen verileriçerik analiz yoluyla çözümlenmiştir. Araştırmada en çok üzerinde durulan metaforlar güneş,özgürlük, ağaç, vatanseverlik, hayat, devrim, su ve bayrak metaforlarıdır. En fazla metaforgeliştirilen kategoriler ise aydınlatıcı ve yol gösterici olarak Atatürkçülük ile gereklilik vezorunluluk olarak Atatürkçülük kategorileridir.turinfo:eu-repo/semantics/openAccess“Atatürkçülük” Kavramına İlişkin Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Metaforik AlgılarıRESEARCH10.35675/befdergi.47528335490121725214282687-3281