Doç. Dr. Göksal BİLGİCİ, Yrd. Doç. Dr. İsmail YILDIZ, Pelin BİLGİN, Fatih ŞİMŞEK, İsa ÖZTÜRK,AKYÜZ, Halil İbrahim2024-01-282024-01-28https://hdl.handle.net/20.500.12597/18398Günümüzde öğrencilerin bilgiyi deneyerek ve keşfederek öğrenebilecekleri öğrenme ortamlarının yapılandırılmasında teknolojinin etkin bir şekilde kullanılması gerekmektedir. Ülkemizde öğretim programlarının geliştirilmesinde yapılandırmacı anlayışın benimsenmesine paralel olarak bireyin kendini her yönüyle geliştirip öğrenmelerini yaparak yaşayarak gerçekleştirmeleri sağlanmalıdır. Gerçek hayatta karşılaştıkları problemlere çözüm üretmesi, problemlerle başa çıkabilmesi günümüz bireylerinde olması gereken özellikler olarak sayılmaktadır. Bu özelliklerin kazandırılması için öğrenme ortamları ve öğretme faaliyetlerin buna uygun olarak düzenlenmesi gerekmektedir. Bu çalışma ile Öğrencilerin deneyerek uyguladıkları ortamlar sağlanarak kendi ürünlerinin üretilmesi sağlanacak, kendi tasarladıkları ürünleri somut olarak nasıl çalıştığını nasıl göründüğünü görebilecekler. Sorunlarına kendilerince çözümler getirerek, Çözümlerinin çalışıp çalışmadığını göreceklerdir. Bu amaçla bir eğitim öğretim döneminde her iki ortam için 14 haftalık ders planı hazırlanarak bu plana göre öğrencilerin öğretim faaliyetleri gerçekleştirilecektir. Araştırmada ön-test son test kontrol grupsuz yarı deneysel desenlerden kullanılacaktır. Deneysel çalışmaya başlamadan önce ve sonra öğrencilere Aksoy(2004) tarafından uyarlanan “ne kadar yaratıcısınız” ölçeği ve Sezgin(2011) tarafından geliştirilen “Problem çözme becerisi” ölçeği kullanılacaktır. Araştırma sonucunda hangi ortamın öğrencilerin problem çözme becerilerine ve yaratıcı düşünme becerisine etkisi araştırılacaktır. Veri analizinde betimsel İstatistikler, T testleri ve uygun olan analiz türleri uygulanacaktır.Robotik Uygulama Ve 3 Boyutlu Tasarım Geliştirme Faaliyetlerinin Öğrencilerin Problem Çözme Ve Yaratıcı Düşünme Becerilerine Etkisinin İncelenmesi