Semiz S., Lindberg E.N.Emine Nihal LİNDBERG, Selahattin SEMİZSemiz, S, Lindberg, EN2023-05-092023-05-092022-01-012022-01-012022.01.01Lindberg, E., Semi̇z, S. (2022). Okul Öncesi Dönemde Görülen Akran Zorbalığının Duygusal Zekâ ve Aile Değişkenleri Temelinde İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37(2), 764-7812536-4758https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/1129046/okul-oncesi-donemde-gorulen-akran-zorbaliginin-duygusal-zeka-ve-aile-degiskenleri-temelinde-incelenmesihttps://hdl.handle.net/20.500.12597/6467https://hdl.handle.net/20.500.12597/11962In this study, it was aimed at investigating peer bullying seen in preschool period on the basis of emotional intelligence and family variables. A total of 286 children aged between 5 and 6 participated in the study. “Storied Hypothetical Situations Form”, “Sullivan Emotional Intelligence Scale for Children”, “Sullivan Brief Empathy Scale for Children”, “Sullivan Teacher Rating Scale of Emotional Intelligence in Children”, “Parents Attitude Scale” and Demographical Information Form have been used as data collection tools. The findings indicated that variables such as emotional intelligence, gender, maternal education level, socio-economic level, father's profession, child's level of interest in violent games and television programs, and democratic and authoritarian parent attitudes were directly related to peer bullying. In addition, the results showed that peer bullying seen in preschool period could be a worth-stressing problem. The findings were discussed in the context of the related literature.Bu çalışmada okul öncesi dönemde görülen akran zorbalığının duygusal zekâ ve aile değişkenleri temelinde incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmaya yaşları 5 ve 6 arasında değişen toplam 286 çocuk katılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Hikâyeleştirilmiş Varsayımsal Durumlar Formu, Sullivan Çocuklar için Duygusal Zekâ Ölçeği, Sullivan Çocuklar için Kısa Empati Ölçeği, Sullivan Öğretmenler için Çocukların Duygusal Zekâsını Değerlendirme Ölçeği, Ebeveyn Tutum Ölçeği (ETÖ) ve Demografik Bilgi Formu kullanılmıştır. Bulgular, duygusal zekâ, cinsiyet, anne eğitim düzeyi, sosyo-ekonomik düzey, babanın mesleği, çocuğun şiddet içeren oyun ve televizyon programlarına karşı ilgi düzeyi, demokratik ve otoriter ana baba tutumları değişkenlerinin akran zorbalığı ile doğrudan ilişkili olduğunu göstermiştir. Elde edilen sonuçlardan hareketle okul öncesi dönemde görülen akran zorbalığının üzerinde durulması gereken bir sorun olabileceği düşünülmektedir. Bulgular, ilgili alanyazın çerçevesinde tartışılmıştır.trueinfo:eu-repo/semantics/openAccessEmotional intelligence | parents’ attitudes | peer bullying | preschool educationInvestigation of Peer Bullying in Early Years on The Basis of Emotional Intelligence and Family VariablesOkul Öncesi Dönemde Görülen Akran Zorbalığının Duygusal Zekâ ve Aile Değişkenleri Temelinde İncelenmesiInvestigation of Peer Bullying in Early Years on The Basis of Emotional Intelligence and Family VariablesArticle10.16986/HUJE.202006398310.16986/HUJE.20200639832-s2.0-85130027172WOS:000829281600001112904676476478178137