Enver TATARMuzaffer OKURAbdulkadir TUNA2023-04-152023-04-152008-02-01Tatar, E., Okur, M., Tuna, A. (2008). Ortaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik Bir Çalışma. Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 507-5161300-8811https://search.trdizin.gov.tr/publication/detail/87859/ortaogretim-matematiginde-ogrenme-gucluklerinin-saptanmasina-yonelik-bir-calismahttps://hdl.handle.net/20.500.12597/8634Bu araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesine başlayan öğrencilerin ortaöğretim matematik konularını öğrenmedeki güçlük düzeylerini belirlemek ve bu konuların güçlük düzeylerinin; Matematik, fen bilgisi ve sınıf öğretmenliği anabilim dalı öğrencileri arasında değişip değişmediğini tespit etmektir. Bu amaçla ortaöğretim matematik konularını kapsayan 29 maddelik zorluk (güçlük) indeksi anketi 2005 yılı ÖSS sonucuna göre Atatürk Üniversitesi Ağrı Eğitim Fakültesi (N=244) ile Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi (N=93) ve Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Fakültesine (N=169) yerleşen toplam 506 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular farklı açılardan değerlendirilmiştir.turinfo:eu-repo/semantics/openAccessOrtaöğretim Matematiğinde Öğrenme Güçlüklerinin Saptanmasına Yönelik Bir ÇalışmaRESEARCH87859507516162