Özdemir, Sevim2022-07-062022-07-062022-06http://hdl.handle.net/20.500.12597/1910Bu araştırmada FOMO’nun C kuşağının tüketici karar verme tarzları üzerine etkisi tespit edilmeye ve elde edilen bulgular değerlendirilerek, öneriler geliştirmeye çalışılmıştır. FOMO çok fazla ürün, marka ve hizmet alternatifleriyle karşılaşan tüketicilerin amaçlarının ötesinde yaşama anlayışı ve tüketicilerin her şeye sahip olmak istemesini ifade eden bir kavramdır. İstek ve gereksinimlerine cevap arayan tüketicilerin kararları üzerinde kültürel, sosyal, duygusal ve psikolojik faktörlerin önemli bir etkisi vardır. Tüketici davranışını açıklamakta önemli bir yaklaşım olan tüketici karar verme tarzları, tüketicinin zihinsel süreçlerine odaklanmaktadır. Araştırmanın ana kütlesi C kuşağı tüketicileridir. İnterneti ve sosyal medyayı kullanan gelişmelerden çabuk haberdar olan her yaştan tüketici C kuşağını oluşturmaktadır. C kuşağı tüketicileri arasından kolayda örnekleme yöntemi ile internet ve sosyal medya üzerinden gönüllü katılım esası ile ulaşılan 475 katılımcı araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama tekniği olarak anket yöntemi uygulanmıştır. Araştırmada toplanan veriler ile yapısal eşitlik analizi yapılmış ve FOMO boyutlarının tüketici karar verme tarzları üzerinde etkisi olduğu belirlenmiştirtrinfo:eu-repo/semantics/openAccessGelişmeleri kaçırma korkusu, c kuşağı, tüketici karar verme tarzlarıGelişmeleri kaçırma korkusu’nun c kuşağı tüketici karar verme tarzları üzerine etkisimasterThesis